26 juli 2013

Minnen - vila i frid Malin

Det är en minnenas tid här just nu...

Sorg men också tacksamhet
och glädje att ha fått ha en sån fantastisk vän under min tonårs och unga vuxentid.

Snart är det ett år sedan jag vaknade först i husvagnen och läste meddelanden som hennes dotter skrivit att hon var död.

Malin <3

Just nu känner jag ofta hennes närvaro det som att luften vibrerade bredvid mig ibland, som en ängel, och så kom tankar på Malin. Så många varför? som jag aldrig får svar på. Varför sånna tankar nu. Årsdagen närmar sig.

Jag väljer att vända sorgen till något positivt! Att uppskatta livet! Och att jag är frisk! Vi vet faktiskt inte om vi vaknar igen när vi sover - så var det för henne.

Jag önskar att allt varit annorlunda, att hon just nu planerat sina semesterdagar och sin äldsta dotters födelsedag. Istället för att vara i himlen.

(Visst vill vi till himlen men inte än det lärde jag mig när jag faktiskt trodde jag skulle dö i hudcancer)

Hennes barn, och så småningom barnbarn, behövde henne många år till!

Trösten är att vi möts igen! Hoppas hennes barn kan finns någon tröst i det....

Vila i frid Malin, till vi ses igen.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar