30 juli 2013

Kost

Jag har gått upp i vikt ett tag... Och under semestern är det många kilo. För mig handlar det inte ett dugg om utseende, utan om hälsa. Min vikt (BMI) är inte hälsosam och min knän värker när jag väger mycket.

I går bestämde jag mig att nu var det dags att ta tag i detta problem igen. Jag lyckades gå ner 23 kg utan nån ansträngning alls 2011. Då åt jag LCHF kost.

Jag är gravt sockerberoende, en riktig missbrukare, av allt med socker/vitt mjöl i.

Jag får leva som en nykter alkoholist:
- En dag till väljer jag att låta bli sötsaker, en dag i taget.

Marcus Birro berättade att han ber Gud varje morgon att han inte ska känna något sug efter droger... Jag tänkte göra det samma! Be Gud varje morgon om en dag utan sug efter sött.

Nu blir det minimalt med kolhydrater för mig, allt för att hålla suget borta.

Jag har ett mål och en målvikt som går att nå på 6 månader MEN DÅ FÅR JAG LYCKAS VARJE DAG!

Önska mig lycka till!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar