15 dec. 2012

Hemma - recept på polkabräck

I dag har jag haft en riktig hemma dag .... Så skönt! Jag behövde det.

Mannen och Josef har varit på innebandyträning/match barn - föräldrar. Adam spelade pingistävling i Dalsjöfors och Sofie åker skidor med tjejkompisarna i Ulricehamn. Bara jag hemma alltså :)



Sofie och en av hennes bästa kompisar Tilia :)

Jag griljerade skinkan och fixade saffrans biscotti till glöggen.



Har grubblat mycket idag. Fick veta något igår som inte alls var som jag tänkt mig... Jobbigt men det går säkert bra. Fokuserar på det bra i livet!

Emma kom från Växjö i em. Kul! Hon och Josef byggde snögubbe och var i pulkabacken.






Så fin i MIN nya mössa..




Efter pulkaåkning gjorde de polkabräck :) Det är gott!




Recept:
200 g choklad
200 g vit choklad
2 dl polkagrisar
1. Smält chokladen i vattenbad.
2. Klä under tiden en form 30 x 20 med ugnsfolie och bred ut den
smälta chokladen i formen. Låt stelna helt.
3. Smält sedan den vita chokladen i vattenbad.
4. Krossa polkagrisarna.
5. Bred den vita chokladen över den stelnade chokladen och strö de
krossade polkagrisarna över.
6. Låt stelna innan du bryter den i bitar.
Vill man ha mer pepparmintsmak kan man droppa i lite pepparmintsolja. Nästa gång ska jag prova att ha Marianne i.
I kväll har vår basgrupp varit här och det var så mysigt. Vi åt risgrynsgröt och skinmacka. Josef fick leka med Alice 2,5 år och Tage 1 år.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar