31 dec. 2012

2012 sammanfattning

Jag gillar Claras blogg och hittade en lång lista där. Eftersom jag sitter i bilen mot Skåne och nyårsfirandet där, så skrev jag den till mig som minne av året:



Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Ja en del...
* Började arbeta privat efter 23 år i kommunen.
* Gifte om mig
* tränade afro

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja tre kollegor och minst 2 av mina vänner :)

Dog någon som stod dig nära?
Ja, min barndomsvän Malin. Jag tänker på henne och framför allt hennes barn, precis varje dag.

Vilka länder besökte du?
Danmark och Gran Canaria.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Jag har verkligen allt jag behöver...

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
121212! Då jag gifte mig med mannen i mitt liv! Gud är god :) Det var magiskt och bara de närmsta delade det med oss.

Vad var din största framgång 2012?
Nytt jobb !!!
Verkligen ett toppen beslut.

Största misstaget?
De gånger jag inte lyssnade på magkänslan... Det stämmer alltid!

Bästa köpet?
* Hm svårt ... En lökhackare från Tupperware.
* Och vår nya bil!! Volvo S80 men den har litet bagage.. Speciellt efter en helg i Ullared ;)
* Min iPhone 5

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, boende och kläder. Onödiga pengar: på att äta ute och för mycket kläder ...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
* Bröllop!
* Sandra fick ny lägenhet
* Emma började på universitet i Växjö igen

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
”kärleken förde oss samman" av Ulf Lundell (bröllopet)

Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
Gladare! 2011 och 2010 var år då vi hade cancer och plågorna av det så nära oss. Så 2012 var jag gladare och mitt motto är att försöka se GLÄDJEN I ALLT!

Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat min pappa och mina vänner, tränat, pysslat och bjudit hem människor som behöver det.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit sötsaker !!

Blev du kär i år?
Ja i samma man som de senaste åtta åren.

Favoritprogram på TV?
Hm svårt känns känns inte så viktigt, Arga snickarn...

Bästa boken du läste i år?
Eftersom jag säkert läst 50st så kan jag inte välja en:
* Niceville - Kathryn Stockett
* Hungerspelen trilogin - Suzanne Collins
* Försoningsserien - Karen Kingsbury

Största musiksliska upptäckten?
Ole Borud

Något du önskade dig och fick?
En ny altan !! Tack min man som byggde den.



Något du önskade dig och inte fick?
Ja, flera saker.... Men inget jag inte klarar mig utan

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Var på jobbet och träffade den RIKTIGA TOMTEN och på min son Adams (år 4s) julspel i Immanuelskyrkan.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
* Att Malin hade fått leva :(
* Att mina "kvinnliga organ" inte gjort mig riktigt sjuk flera gånger
med sjukhusvistelser som följd ,,,

Vad fick dig att må bra?
* Ensamtid med tid för eftertanke och bön.
* en helg i november med min kära svägerska
* att sjunga !! (Varför tog jag ett uppehåll från kören på hösten!?))
* Lång semester (Gullbranna, Kalmar ,Gran Canaria) med min familj

Vilken kändis var du mest sugen på?
Kan faktiskt inte komma på en enda!! Jag är nog den den mest "okändisintresserade" som finns

Vem saknade du?
* Min Mamma - alltid...
* Linda min fina vän och våra fotostunder.
Men jag vet att vi möts i himlen en dag och det är en stor tröst!!

De bästa nya människorna du träffade?
Oj... Ingen ny så där direkt jag kommer på.. Min dotter Emmas pojkvän är en ny bekantskap och han verkar riktigt trevlig :)

Mest stolt över?
Att jag lyckas hålla fokus på det positiva och bra i livet TROTS allt tråkigt som händer. Att jag är stark! Psykiskt inte i musklerna men det fattade ni nog ;)

Högsta önskan just nu?
* Att min dotters såriga eksem bara försvinner!! Finns inget som jag vill och ber mer om.
* Att jag ska få vara frisk! Och att alla jag känner ska få vara friska!

Ingen sjukdom och ingen död 2013!



Gott nytt år önskar jag Er alla som läser här!!!
Hoppas ni kommer ha en trevlig kväll!
Nästa år kommer jag säkert skriva mer om kost efter som mitt nyårslöfte är ett år med LCHF (se förra inlägget) och det kommer handla om konsumtion. Mitt köpstopp som jag och vännen Josefin bestämt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Hoppa på ett bra år för Er!!

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Låter som ett toppen år Maria. Och jag önskar dig att 2013 blir ett år du verkligen kommer att minnas med ett leende på läpparna och att dina drömmar slår in.
    Många Kramar Camilla

    SvaraRadera