13 feb. 2012


Nu befinner pojkarna och jag oss i Sunne. Här kan du läsa om Ski Sunne där vi åker. Vi har haft en fantastisk dag med bara några få minusgrader och lite sol. Helt vindstilla.Josef har gått en timme på skidskola och han kan nu åka lift och ta sig ner för minsta barnbacken ganska obehindrat :) Josefs dagis-kompis Alice är också med och det kändes nog tryggt på skidskolan. Adam åker i alla backarna och har åkt stol lift för första gången. Eller heter det sofflift?? Jag har åkt så gott jag kunnat men högerknä gör vansinnigt ont. Men jag biter i hop för det är så roligt! Och så vackert uppifrån toppen!

Vi är på ett familjeläger! Fast mannen är hemma och arbetar och Sofie är i Åre på tonårsläger :( men vi är i gott sällskap ändå. Vi bor på Magnebergs turisthotell, se här. Kan varmt rekommenderas och det ligger på samma väg som backen. Tar ca 10 min med bil.


Vi har ett fantastiskt par som är i köket och vi får underbart god mat! I dag var det frukost med gröt, ägg, fil mm. Vi fick packa med vad vi ville till backen. Jag tog med ägg och apelsin. En termos kaffe, en termos choklad och en flaska saft stod färdigt till vår familj. I backe fick vi grillad korv med tillbehör vid lunchtid och när vi kom hem stod stuvade makaroner och korv på bordet. I kväll var det frallor, sallad och ost/skink paj. Helt fantastiskt att bara få komma till dukade bord och att någon annan planerar måltider och fixar matsäck/fika. Det är semester!!
Josef

Adam

Lite blandade bilder från idag:










Och så från soffan i vårt rum. Kvällsmys med Kråkebok och lite chips.


Nu sover båda killarna gott efter en dag med massa frisk luft och motion. jag ska strax gå ner och ta en kopp te med de andra föräldrarna.


Kram till er alla därhemma!!

1 kommentar: