22 sep. 2011

Min vikt med LCHF kost minus 20 kg på 6 mån



Det är nu exakt 6 månader sedan jag började med LCHF kost. Jag har inte gjort några direkta avsteg, förutom en vecka i augusti när jag var på Kreta och en vecka i september när jag var på Rhodos. Det är nu en vecka sen jag kom hem från Rhodos och denna gången är det svårare att "komma på banan" igen. Jag känner av söt-suget, en riktig socker abstinens har jag ... Men jag håller mig och hoppas det vänder snart.

MIN VIKTMINSKNING:

Startdatum 22/3-2011

11/5-2011: minus 14,4 kg (knappt 2 mån)

7/7-2011: minus 18 kg (knappt 4 mån)

22/9-2011: minus 20 kg (exakt 6 mån)

Det är ju bra med 20 kg på 6 månader, men jag ska gå ner minst 10 kg till och sista månaden har viktnedgången mest stått still eftersom jag varit iväg 2 gånger.

Kan tillägga att jag efter 5 månader INNAN jag åkte till Kreta gått ner 21 kg men gick upp 1 kg under den resan och har sedan inte riktigt gått ner det.

Hur jag gör? Läs HÄR. Så enkelt!!

2 kommentarer:

  1. Jättebra jobbat!!!
    Kul att vi har kunnat träffas denna veckan... Känns som om man har mycket att hinna med att prata om... :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!Skoj att det fungerar så bra! Min sambo har gått ner ca 25kg sedan i julas av lchf, det var verkligen hans grej. Tror han gick upp 2kg på vår resa till Spanien nu i september, då han åt lite allt möjligt och ganska många öl slank ner...;)

    SvaraRadera