9 sep. 2011

Lyx!

Vi kom fram i natt kl 1 till Kolombia. 25 grader varmt mitt i natten och vi häpnade över den superfina jacuzzin på vår stora terass med havsutsikt. Blinkande lampor i ;) Hotellet är verkligen lyxigt. Har inte bott på ett så fint charter hotell innan och då har jag varit på många charterresor.

I dag var det 41 grader kl 12.00. Varmt! Men vi badar ofta.

Den närmsta stranden är inget vidare tyvärr. Att det var sten/grusstrand visste vi men den är totalt o-charmig. Så att hyra solstol där blir det inte. Vi går ner och badar (det är ca 100 m) i det 28 gradiga vattnet. Sen lägger vi oss i det superfina poolområdet igen.


Jätte sköna solstolar i trä med tjocka mjuka dynor på. Stora mjuka poolhandukar fick man hämta.


Maten är jättegod och super fräsch. Hygeniskt med uppläggningsbestick på små brickor, så de inte åker ner i maten. Rent och snyggt runt och inga flugor. Sånt är viktigt för mig.


Chokladfondue i fontän

Alla snacks, glass, hamburgare, slush osv beställer man i poolbaren och tar inte själv som jag varit med om ibland. Det känns fräscht.


Melon, äpple, vindruva och apelsin med smält chocklad. Banan och vaniljglass till :)

Just nu pluggar Sofie mattetal i solstolen och jag har läst ut av Stefanie Meyer och börjat på bok nr 2: Oväntat besök på Star street av Marian Keyes. Semester!!


Uppdatering: kl är 21.30 och vi har precis badat i jacuzzin med tända värmeljus i kolmörkret :) Vi satt och pratade om hur viktigt det är att vara tacksam.... Att inte ta något för givet. Precis när vi badade var det världens fyrverkeri på hotellet jämte!!


- Postat i farten med min iPhone

1 kommentar: