29 sep. 2011

Ett halvår av saknad...

I dag är det sex månader sedan min fina vän Linda Carlgren avled. Mina tankar går idag till hennes mamma Elisabeth och pappa Ronny, hennes 11 årige son Adam, småsönerna William och Erik, maken Lars och övrig släkt. Linda hade även många vänner. Jag vet att hennes allra bästa vän Magdalena saknar henne oerhört och hennes kära vän Malin med.

På fredag ska vi tre träffas igen. Vi som lärt känns varandra genom Linda och kommit varandra närmare genom att vi upplevt samma stora sorg. Linda vi saknar dig!!!!!! När vi tre ses blir det då uppenbart att du, kära Linda, inte fick bli en av alla dem som klarar bröstcancer. Vems tur är det nästa gång att drabbas av denna hemska sjukdom!?!

Linda ordnade varje år en rosa bandet insamling långt innan hon fick cancer själv.

Malin har startat en insamling till rosa bandet nu, eftersom oktober är bröstcancerns månad. En insamling till minne av Linda. Du kan enkelt skänka 50 kr dit. Vad är 50 kr? Inte ens en lunch på stan eller en biobiljett. Läs HÄR

Jag hoppas det kommer om mycket pengar till forskningen så att nästa gång en småbarnsmamma drabbas finns det ett botemedel....

Ha en bra dag alla!!

- Postat i farten med min iPhone

3 kommentarer:

  1. Saknaden och tomheten efter Linda kan inte beskrivas med ord....
    Det är så oerhört sorgligt att hon inte finns här bland oss längre.
    Kramar till dej/ Lotta

    SvaraRadera
  2. Bra initiativ' kände henne inte men berördes djupt. // mini

    SvaraRadera
  3. Älskad - Saknad , kramen Anna

    SvaraRadera