14 mars 2011

Jobbat,,, och föreläsning om Montessori pedagogik

I dag har jag haft en vanlig dag på jobbet. Efter det hämtade jag dottern på Junedalskolan, Sonen på Hisingstorpsskolan och lillsonen på förskolan Kyrktuppen. När vi kom hem kokade min duktiga dotter grönsaks och potatis soppa. Min vän Christina från Månsarp dök upp och vi fick en pratstund och hon stannade och åt soppa. Så trevligt!

Sen hämtade jag upp vännen Mia och vi åkte till vår vän Josefins förskola (där hon har sin dotter) och lyssnade på en föreläsning om Maria Montessori och hennes pedagogik. Inte Maria Montezami ;) Intressant!

Har några bilder från mitt jobb på min förskola. jag arbetar på en "vanlig kommunal" förskola med barn som är 2-4 år. Vi har ett tema som sträcker över hela läsåret och i år är det John Bauer.

Här visar och berättar jag en rimsaga om en prinsessa. Slottet har jag tillverkat :)


















Här är en bild på vår lunchbuffe´, Tacos!! Det gillar barnen. Vi har pasta till med så det blir lite mer mat för de små barnen.


Här är älgen och prinsessan Tuvstarr som barnen tillverkat! Duktiga eller hur?!?



















Vi jobbar med sagor och prinsar och prinsessor nu. Här är vår slottsmiljö som vi byggt upp i lekrummet.
























Här sitter vår sagogroda, grodprinsen, uppe i ett av slottets torn :)

Nu ska jag se till att båda pojkarna kommer i säng och sen slänga mig i soffan och se på CSI New York.

Vilken trevlig dag! Hunnit träffa 3 av mina vänner och i morgon ska jag träffa Kamilla en stund. Härligt när man hinner se sina vänner även om det bara är en liten stund!

2 kommentarer:

  1. Heeej!

    vad fint ni har det =)

    // Karin

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Håller med om att vänner är så viktiga! Tyvärr hinns det inte med så mycket i vardagen.

    Kramar från Mini

    SvaraRadera