13 mars 2011

Himmelskt.......

..... tyst. JA så tyst är det i huset denna helgen. Jag är själv hemma! Alldeles själv, sedan igår morse :) När hände det senast!?! Så himmelskt skönt och tyst,,, men tomt. Mannen och sonen i Eskilstuna och ser på bangolftävling. Josefs storebror John spelar. Jag njuter av mitt EGET sällskap! Visst är det kul att åka i väg och bo på hotell men jag behövde en hemma helg kände jag.

Jag fixar och grejar, så spännande som att bädda rent i alla sängar, handla åt min pappa. Var sen där några timmar i går och bara umgicks med honom. hade bjudit hem en kompis att se melodifestivalen men hon tyckte jag skulle komma dit istället men då tackade jag nej. Låg ensam i soffan i går och såg melodifestivalen och sen en film, Salt med Angelina Joulie. SÅ SKÖNT det var. Hela dagen kändes det nästan som om jag skolkade....

I dag sov jag ända till kl 9:30 och insåg att gå till kyrkan hinner jag inte.

Nu ska jag scrappa!!! Har paket från pysselstugan som väntar. Jag är DT designer där och ska göra mitt första kort. Svårt för färgerna är INTE mina. Men kul :)

4 kommentarer:

  1. Hej tittar in o e lite nyfiken på hur det går med vv? Kram

    SvaraRadera
  2. Ibland är det riktigt välbehövligt med tid BARA FÖR SIG SJÄLV! Du har ju ofta många omkring dig både hamma och på jobbet, så passa på att njuta!! :-)

    Jag är hemma ensam just nu. Lars skjutsar barnen och bland annat ska Simon till Sandhem. Men min rygg fixar tyvärr inte riktigt att sitta i bilen så länge just nu. Vill helst inte ta extra värktabletter bara för att klara av bilresan.

    Istället har jag grejat lite här hemma, vilket var välbehövligt. Köket såg ut som ett bombnedslag. Men nu så är det uppröjt och jag sitter i soffan och njuter av tystnaden. Vaknade med hemsk migrän i morse. Så fort jag öppnade ögonen kändes det som jag skulle kräkas och det är inte så ofta som jag får det så illa. Tack och lov hjälpte medicinen, men jag vill INTE att den kommer tillbaka!

    kram Linda

    SvaraRadera
  3. Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)
    Klicka här för att anmäla dig:
    http://www.domkallarmighannes.com/2011/03/dagens-blogg_12.html

    SvaraRadera
  4. Trevligt å träffas!
    Lycka till med ditt uppdrag.
    Kram Emelie

    SvaraRadera