29 mars 2011

Himlen har blivit en ÄNGEL rikare,,,,

Linda för 4 år sen med min son Josef. Alltid lika glad

Min fina vän Linda är död. Hon somnade in idag på eftermiddagen efter att ha varit medvetslös sedan i natt. Vid hennes sida fanns hela tiden Lars hennes make och Magdalena hennes bästa vän (sedan de föddes) och många kära släktingar.

Jag åkte i från jobbet vid kl 11 när jag fick veta att det handlande om timmar. Jag hade egentligen inte tänkt åka dit men jag kände att jag ville ta ett sista farväl. Linda "sov" lugnt, utan plågor ,med alla dem som älskade henne mest om kring sig. De fina fotoböckerna hon gjort till pojkarna låg framme och vi tittade i dem och pratade om de fantastiska bilderna.

Någon höll hela tiden Lindas händer och jag är övertygad om att hon, trots medvetslöshet, kände all den kärlek som var i rummet och att hon hörde alla sina älskades röster. Fina Linda!! Hur ska dina kära orka gå vidare!?! Det känns som ett stort svart hål i mitt inre... Hur din bästa vän, din man och dina föräldrar känner sig kan jag bara ana... Du fattas oss!!!

Dina pojkar har ingen mamma mer, din man ingen hustru och dina föräldrar har förlorat sin dotter. Orättvist och ofattbart!

9,5  år med dig som vän fick jag!! Du har betytt så otroligt mycket för mig under svåra tider i livet. Första gången vi träffades var min Adam, snart 9 år, en liten liten bebis. Jag var nyskild och ensam med 4 barn. Din Adam var ca 2,5 år och du var också ensamstående. Det var sommar och din Adam hade vitast hår av alla barn :) Vi hittade så mycket gemensamt. Vi jobbade på förskola, älskade fotografering, gjorde hemsidor till barnen (BLOGGAR fanns inte då!) och vi gillade katter.

Många 100 gånger har jag och mina barn varit hos dig Linda och tittat på kattungar. 2 gånger och har vi fått med oss en kattunge hem. Många utflykter till badhus, stadsparken, barnens hus, Liseberg och semester i husvagn i Gullbranna... Linda var med på allt roligt tillsammans med barn och vänner.

Jag är TACKSAM att jag fick ha Linda som vän! Alla som kände Linda vet om hennes ÄKTA omtänksamhet och hur hon alltid kämpade på trots de törnar hon fick av livet. Hon jobbade på och tog hans om sin Adam på bästa sätt.


Jag kan inte skriva mer för mina tårar blöter ner tangent bordet...
 
Linda har sluppit sina plågor och har fått frid. Jag VET att hon är i himlen hos Gud och att vi kommer mötas igen... men det gör ont i mitt hjärta..........................................

Linda blir årets hjältemamma

Linda på möhippan :)


Linda och Adam för ca 5 år sedan

21 kommentarer:

  1. Gråter! :(

    Det är så hemskt och så himla orättvist!

    Linda var sån kämpe - hela tiden!!!
    ♥ ♥ ♥

    Stor kram
    Mindi

    SvaraRadera
  2. Jag gråter när jag läser ditt inlägg och jag tänker en massa på hennes familj och hennes vänner. Och jag vet ju tyvärr allt för väl hur det är att förlora någon.. Kram till dig!!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har skrivit om din fina vän.
    Nu har hon inte ont längre och hon kan vaka över er som nu sörjer att hon inte finns kvar.
    Ta hand om er alla och krama hennes barn.
    Kram till dig med, från mig.

    SvaraRadera
  4. Hittade hit från Lindas blogg som jag följt ganska länge nu. Tänker på dig som mist en sådan fin vän och alla hennes anhöriga. Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  5. Tack för att du delar med dig, till oss som finns på lite längre avstånd. Har känt Linda i 11 år sedan vi båda blev föräldrar första gången. Hon var en fantastisk människa, och ja, hon fattas oss!! <3

    SvaraRadera
  6. Livet är orättvist!
    Du har skrivit jätte fint om er vänskap.

    *KRAMAR*

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!

    Så fint du har skrivit om Linda, mina tårar trillar. Detta är så fruktanssvärt och man kan bara ana hur de närmsta har det.

    Tack för att du skrev så fint om henne.

    Kram Therese i Habo

    SvaraRadera
  8. Vad fint du beskriver henne!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Det är fruktansvärt orättvist!! Lider med dig, och med alla nära och kära runt henne.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Så fint skrivet! Kan inte hålla tårarna tillbaka när man läser om Linda och hennes kamp eller det du skriver! Skänker dig och hennes närmast styrkekramar! <3

    SvaraRadera
  11. åh vad fint du skrivit om din vän och min vän fast jag känt henne på ett helt annat sätt gn vår gemensamma sjukdom. Jag förstår det är tungt att förlora en så fin vän som följt dig så länge. Hur tungt ska det inte vara för familjen då? Jag som är på avstånd har gråtit gång på gång.Vet man vad som hände som gjorde att det gick så fort på slutet? Jag innesluter dig och hela Lindas familj i mina böner och ber om att det ska få vara en överjordisk frid hos er,den frid som Jesus ger. Så skönt att du var där. Kram Kristina i Umeå

    SvaraRadera
  12. Så fint du skriver Maria om fina Linda. Jag gråter och gråter av sorg, men som du säger tryggt ändå att hon hade så mycket kärlek hos sig in i det sista. Jag förstår inte heller hur hennes man och familj ska orka vidare, men på något vis måste det gå. Och barnen........... ja, usch så hemskt.Ingen kan nog förstå hur det är att bli utan sin mamma som inte själv blivit det. Jag vill skicka varma kramar till dig också som jag vet varit ett så fint stöd och funnits där för Linda, du med. Kram Jeanette

    SvaraRadera
  13. Fy vad jobbigt, jag gråter och känner verkligen med dig.

    Linda var verkligen en hjälte med obeskrivlig styrka.

    Så fint skrivet av dig till din vän..

    Stora Bamse kramar
    Camilla

    SvaraRadera
  14. Åh, vad sorgligt!! Vad vackert du skriver om din vän, Maria. Har tänkt på henne ibland. Livet är så orättvist!! Många kramar till dig och ni andra som sörjer! /Sofia E

    SvaraRadera
  15. Sitter här med tårarna rinnande nedför mina kinder. Så fint du skriver om Lindas sista timmar. Tack!

    SvaraRadera
  16. Va fint du har skrivit!
    Tänker på er alla som stog henne nära. Jag är förkrossad, kan inte ens ana hur ni som stog henne nära har det!
    Kramar!/Mima

    SvaraRadera
  17. Jag sörjer med dig. Linda & jag pluggade ihop på HLK men hade ingen närmare kontakt efter det.
    Jag glädjer mig ändå över att hon hade så fin stöd i sina vänner & sin familj.
    Jag har lipat så nu är tårarna slut...
    Kram vännen

    SvaraRadera
  18. Oh så fint du skriver om Linda!
    Gråter när jag läser det. Tänker på hennes älskade barn.

    SvaraRadera
  19. Har tittat in hit då och då och på så sätt hängt med vad som hänt din vän Linda. Det är fruktansvärt sorgligt. Skönt att du fick ta ett sista farväl. Kram till dig, Maria.

    Levis mamma

    SvaraRadera
  20. Skönt att låta tårarna rinna! Tänk att man kan sörja någon så mycket som man "bara" känner genom en blogg.
    Linda är i goda händer!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  21. Så fint du skriver om din vän!
    Hittade hit från Lindas Blogg som jag bara följt sista veckan. Är så tagen av hennes kämpande in i det sista .
    Så mycket kärlek det finns bland er som sörjer henne.
    Ber för er alla. NI finns nära mitt hjärta trots att vi aldrig träffats.
    Åh, om man kunde göra nåt...
    Kram från Kia

    SvaraRadera