31 mars 2011

Glömma sorgen & "fånga dagen" med JUSTIN BIEBER

I dag jobbade jag till kl 17. Vi åkte hem och år god fläskpannkaka som mannen gjort. Adam skulle ivag på mini scout. De skulle till räddningstjänsten på ett 2 timmars studie besök.

Adam med de SUPERFINA rosorna i många färger som jag fick av min
kära dotter Emma nu när hon var hemma. Det värmde! TACK gumman!

Jag tänker mycket på det där med att "fånga dagen" nu när Linda inte finns hos oss längre. Jag frågade Sofie, min 15 åriga dotter, om hon ville gå på bio. I vår familj går vi ofta på bio oavsett ålder ;) Hon vill gärna gå med sin "gamla" mamma. Det uppskattar jag.

Vi såg filmen Justin Bieber i 3D. Ja vad ska man säga... I Justin Bieber: Never say Never, fick vi följa den unga storstjärnan under hans utsålda My World-turné sommaren 2010. Förutom Bieber själv, medverkar även Miley Cyrus, Jaden Smith m.fl. Vi fick också se intervjuer med fans och andra som följt fenomenet Justin Bieber från början av hans karriär, bl.a hans mentor, Usher. den var bra även om jag inte lyssnat på honom innan- en kille som verkligen kunde sjunga!! Den blev lite lång. En kvart på slutet tyckte jag den var seg.

Det var en trevlig kväll med dottern. När jag kom hem kraschlandade jag i soffan och storgrät en stund. Det ramlar på en när man minst anar det. Det var skönt att gråta... att gråta och sörja är ett bevis på att man älskat någon skev någon till mig... Det stämmer!

2 kommentarer:

  1. Kram....de orden är sanna. Jag läste på ett ställe att varje sorg har ett visst antal tårar som måste få komma ut...och därför ska vi inte hålla dem tillbaka när dom kommer. Sorgen har sin tid......

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Ja sorg är inget vidare. Här närmar sig pappas årsdag och det känns märkligt att det snart gått ett år, jag saknar honom lika mycket fortfarande och undrar om sorgen någonsin blir lättare..

    Jo då jag stormtrivs i huset. Så skönt med sitt egna, men visst det är en massa att lära sig och att göra. Men jag gillar att hålla mig sysselsatt.

    Stor kram till dig!! Kram Jenny

    SvaraRadera