16 mars 2011

Besökt Linda, min kära vän

I dag direkt efter jobbet var jag på sjukhuset hos min fina vän Linda. Hon har för övrigt LÄNKAT till "lilla mig" i dag så jag har massor av nya besökare *vinkar* Kom gärna tillbaka :)

Det var så roligt att träffa Linda för alla de sjukor som både de och barnen här haft, har gjort att vi inte setts på ett tag, Linda hade ont i höften man var annars ganska pigg tyckte jag, i alla fall jämfört med sist hon var inlagd. Hon var vid ganska gott mod också. Det gör mycket! Hon försöker vara positiv trots att hon har så många plågor, all oro för framtiden som som måste vara oerhört jobbig och ändå är så omtänksam.

Hon frågar hur jag har det, hur de hemma mår och hur det är med mitt knä. En sån fin vän!! Jag vill ha  henne kvar. Och jag vill att hennes barn ska få växa upp med sin mamma. Adam som är 11 år var bara 2 år när jag lärde känna honom. En under underbar kille. Jag vill att han ska få ha sin mamma kvar!! att ta hem första tjejen till,,,,, och allt annat som sker i en ung pojkes liv. Det måste bara bli så!! Jag fortsätter be om ett mirakel och försöker fortsätta tro att det kan ske. Även om det är svårt :(


Linda har, under tiden hon har varit sjuk, samlat in hela 107 510 kr till cancerfonden. Skänk gärna en liten slant du med HÄR (enkelt att sms:a in)

* ' *   * ' *    * ' *    * ' *    * ' *    * ' *    * ' *

Efter besöket hos Linda var jag hos min vän Josefin. Barnen lekte och hade kul en stund och jag fick kaffe :) Har lånat boken matrevolutionen av henne. Blir inspirerad av hennes LCHF diet...

Efter den trevliga stunden där körde jag Adam till hans street dans och Sofie + 2 kompisar till stallet. Josef somnade i bilen son vanligt när man inte vill att han ska somna...


Ha en bra kväll alla!! Jag ska se arga snickaren och Greys Anatomy






4 kommentarer:

  1. Hon är fantastisk "vår" Linda! Alltid omtänksam!
    Skönt att höra att hon var pigg!

    //Malin

    SvaraRadera
  2. Skönt att hon har er vänner!!

    SvaraRadera
  3. Så glad jag blir över att ni fick en fin stund ihop!

    Ja, jag kan bara instämma - Linda är en fantastiskt fin vän som alltid är lika omtänksam och bryr sig och frågar om våra "små" bekymmer trots allt hon går igenom själv... Är så glad att hon har dig och Malin också och att även jag fått lära känna er!

    Kram
    Magdalena

    SvaraRadera
  4. Jag följer Lindas kamp och lider så med henne. Skönt att hon har er vänner omkring sig. Hälsa att vi är många som tänker på henne!!

    kram Carina i Ölmstad

    SvaraRadera