1 feb. 2011

Skidläger i ÅRE och MULLSJÖ


Snart ska mina två "stora" barn som bor hemma, Sofie snart 15 år och Adam snart 9 år, åka på skidläger. Jag har själv en massa roliga minnen från sommar och vinterläger när jag växte upp. De åker med kyrkan. Adam ska vara 3 dagar i Mullsjö med besök på Ryfors godisfabrik och 2 dagars åkning i Knaggebo alpin. Sofie ska var en hel vecka i Åre (Hålland). Roligt!

Skidutrustingen är servad, hjälmarna passar och underställen provade. Ett underställ och ett par skridstrumpor behövs...

Men en fråga till alla bloggläsare!!! Ska de ha ryggskydd? Har era barn det när de åker?

De åker alltså slalom och inte snowboard. Adam är nybörjare och Sofie har åkt i 6 år.

1 kommentar:

  1. Hej, jag tror inte att ett ryggskydd ska behövas, man mâste ju njuta av skidâkningen, inte känna en massa grejor som skaver och sitter i vägen. Jag letade efter ett skidläger ât min son som är 11 och sâ hamnade jag pâ din blogg. Vilken tur dina barn har som fâr âka, mina blir nog hemma. Dom är 18, 17, 14 och 11. Lycka till

    SvaraRadera