6 feb. 2011

Sjungit, sjungit och sjungit....

På väg till kyrkan redan 8:45 eftersom "mamma" skulle öva. Ser sur ut men var glad :)
I dag har varit en fantastisk dag på många sätt. Jag gillar att sjunga och det har jag gjort i massor idag. Jag fick ju hoppa in och sjunga på förmiddagsmötet. Jag hade inte hunnit öva mycket och jag är glad att Michael Johnsson, som är en av mina stora favoriter, inte hörde vad jag gjorde med 2 av hans låtar. Men trots att jag var nervös och sjöng fel text nån gång och fel toner ett antal gånger kändes det ändå bra. Syftet var ju inte att jag skulle glänsa och sjunga som ett proffs utan att jag skulle förmedla ett buskap via en text och toner. Jag tror att det gick fram ändå... med kraften uppifrån.

Jag väljer alltid låtar jag sjunger utifrån vilken text de har....

"Jag ser hur du ensam och modlöst satt dig ner, i en kamp du inte orkar kämpa mer. Om du inte finner ro i i Jesu armar, i vems armar ska du då finna ro? Han går aldrig förbi dig, han vill för evigt vara din...."

"Ta mig till ditt hjärta, håll mig alltid där, du som ger mig allt jag behöver här, jag är bara en människa, som är ganska svag, utan egna krafter som kan hålla mig kvar. Du som väcker liv och som smälter ner. Allt det frusna som mitt hjärta bär. Ett brinnande hjärta ge mig en varm och helig tro. Så din kärlek lyser igenom mig...."

"Som när ett barn kommer hem om kvällen och möts av en vänlig famn Så var det för mig att komma till Gud, jag kände att där hörde jag hemma. Det fanns en plats i Guds stora rum, en plats som väntade på mig. Och jag kände här hör jag hemma jag vill vara ett barn i Guds hem."

Vilken fantastisk Gud vi har. Han kräver inget bara att vi tror. Hur långt borta från honom vi än är så är han hos oss, även om vi vänder honom ryggen. Det handlar inte om vad vi gör och presterar, det räcker att göra så gott man kan, och det känns skönt för mig som är en så ofullkomlig människa.

Kl 16 var jag tillbaka på Fjällstugan. Möte med massa lovsång ledd av Jonas Sandwall. Jag kunde sjungit hur länge som helst och kände mig helt upplyft efter :)

Nu är det läggdags efter en härlig helg. Adam har 39 graders feber och ont i huvudet.  Jag hoppas han mår bättre i morgon. God Natt!

2 kommentarer:

  1. så härligt.Att sjunga kan förändra hela ens dag o tanke. precis som du tycker jag texterna är jätteviktiga. Den första har jag aldrig hört , finns den inspelad? den andra tror jag att jag känner igen o den tredje kan jag förståss.
    Hoppas att du får en bra vecka och att lovsången får fortsätta att sjunga i dig o bära dig.Hoppas Adam blir frisk fort o att ni andra slipper. Kram Kristina I Umeå

    SvaraRadera
  2. Hej! Det lät mycket bra! Texterna gick rakt in i hjärtat!

    SvaraRadera