20 feb. 2011

Filmer jag sett på bio i veckan...

Mannen och jag såg Love and other drugs i fredags. Den var bra! Rolig och en bra handling.


Jamie är en slipad säljare inom den cyniska läkemedelsbranschen. Med sin charm och skärpa gör han succé och inget verkar stå i vägen för hans lysande karriär. Tills han möter Maggie, ett yrväder vars enda fokus ligger i att ta tillvara på allt vad livet har att erbjuda. Jamie blir förälskad men är han villig att ge upp sina drömmar för en kärlek som omöjligen kan ha en framtid?


De spelade så bra!!!




Svinarlängorna
 

En gripande, vacker och mörk historia om en ung kvinnas konfrontation med sina minnen från en trasslig och dramatisk barndom, om hennes sorg över sin förlorade barndom och kampen om att våga går vidare. SVINALÄNGORNA är baserad på den August-prisbelönade romanen med samma namn av Susanna Alakoski.

Tragisk med så bra!



och till sist

Yogi björn som Adam och jag så nu på lovet.


Jellystone Park har tappat besökare och borgmästare Brown har bestämt att parken ska stängas och marken ska säljas. Det betyder att familjer inte längre kommer att få uppleva den vackra naturen som parken erbjuder, och vad som är viktigare, Yogi, Bobo och alla deras vänner kommer att kastas ut från det enda hem de haft. Med den största utmaningen någonsin måste Yogi bevisa att han verkligen är "smartare än den genomsnittlige björnen", och han och Bobo måste slå sig ihop med sin svurne fiende Skogsvaktare Smith för att hitta ett sätt att rädda Jellystone Park från att stänga för evigt.



Denna var verkligen kul MEN Josef som är drygt 4 hade nog varit för liten. Adam som är snart 9 år var den perfekt för. Fart och fläkt och skatt :)
NU ska det nog dröja ett tag innan jag går på bio igen,,,eller,,, Jag och mannen vill se Änglagård 3 men det är alltid utsålt när vi ska gå.




 



1 kommentar:

  1. Jisses du kan ju nästan göra en adressändring till Filmstaden... Love and other drugs ligger i datorn och väntar sedan en vecka tillbaka men nu när jag vet att den var bra så kanske jag ska ta mig tid att titta på den...
    Vi syns på tisdag på House of Lola hemma hos mig!
    Kram

    SvaraRadera