26 aug. 2010

snuva..

Hann jobba 4,5 timme igår innan dagis ringde och sa att Josef hade feber. Så trist! Det passar ju aldrig att gå hem mitt i och även om jag var förkyld och hängig ville jag jobba klart. Mannen kunde gå i från så han hämtade hem Josef. Han hade 38,4 och är snuvig och hostig. I dag och i morn är det jag som är hemma med honom. Jag är med lite förkyld och hängig. Att det inte ens gick tre hela jobbveckor innan vi fick vabba känns surt. Samtidigt tänker jag på Linda som jag skulle hälsat på idag. Vad är lite feber och förkylning mot den kamp hon för mot obotlig cancer... Hoppas förkylningen flyger bort fort så vi kan ses.

Josef allmän tillstånd är pendlande trots att febern är jämn. Ena stunden är han pigg och nästa stund gråter han för minsta lilla och ligger utslagen på soffan. Stackarn!



I morn kväll vi allihop på Toy Story premiären och på lördag ska Josef börja på fotboll i Hallby. Hoppas han är frisk då. Han har provat sina nya fotbollsstrumpor idag i alla fall :)

Nu ska ja försöka rycka upp mig och städa lite. Jag har inte feber att skylla på, bara snor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar