3 aug. 2010

~*~ Carpe Diem ~*~


I dag har vi haft en trevlig dag, jag och lillsonen Josef. Jag försöker njuta av dagarna den här sista lediga veckan innan jobb, dagis, fritids och alla aktiviteter drar i gång igen. Jag ska ta tillvara på varje dag sedan med, leva i nuet, inte gnälla om det dåliga vädret och alla halsfluss som vi dragit på oss utan vara glad för det som är bra....

I alla fall en bra SOLIG dag idag :) Vi tog det lugnt på morgonen och åt äggfrukost sen åkte vi några ärenden. Kl 12 träffade vi min kompis Christina med familj på IKEA. Vi åt lunch där, för 35 kr. Alltså 35 kr ihop för både Josef och mig. Han åt 8 köttbullar med mos och sås och jag åt isterband med stuvad potatis. Glass till honom och kaffe till mig efter och allt detta bara 35 kr Varför laga mat ;) ?

Barnen ville leka i Småland (IKEAS lekrum) men det var 50 minuters kö dit :( Solen sken så vi åkte till Kålgårdens NYA lekplats. På vägen dit köpte jag lite fika. Vi var där några timmar, tror jag, och barnen lekte och hade kul. (Annki om du läser här å finns det sandlåda med vit fin sand med!)

När Josef och jag kom hem var han lite hungrig och ville absolut ha jordgubbar och glass ;) och det blev det. Än är det sommar...

2 kommentarer: