28 nov. 2009

LÖRDAG, mina 5 barn:


Lördagar är härliga! Fick en hyfsad sovmorgon och blev sedan väckt av att mannen sa att frukosten var klar,,,eller ja nästan Hade varit uppe och tröstat Josef 2 ggr och torkat han rumpa på toa en gång ;)

Efter frukost skjutsade jag mannen till jobbet eftersom det regnade mycket och vi ska ner dit sedan för Emma och Sandra kommer dit och provar ut glasögon. Trots att regent öser ner och det händer tråkiga sker på när håll så känner jag mig så RIK. I går var alla mina 5 barn hemma och vi firade Emma och Sandra som fyllt 20 år. Tänk att jag fått fem fina friska barn. RIK! Sen måste man ta tillvara på dagen för vi vet inte vad som händer i morgon. I går var det begravning för Nina som sjöng i "Livslust" med mig innan :( och som gick bort i cancer bara lite drygt 40 år gammal. Lämnade man och 2 söner kvar.

Sen tänker jag hela tiden på min kära vän Linda har bröstcancer. Ni som tror på Gud eller "någonting annat" får gärna be och ni andra får hålla tummarna. Be att cancern BARA är i bröstet och INTE har spridit sig. I början på nästa vecka ska de undersöka det. Är det "bara" i bröstet blir det troligvis kjejsarsnitt på fredag och de 3 pojkarna får en lillebror :) Är det nån mer stans blir det lite mer väntan och man se vad som kan göras. Jag lider så med Linda och hela familjen. Kan bara försöka föreställa mig hur det känns för dem :( Så böner och tankar att cancern håller sig på ett ställe är önskvärt!

Ta vara på din lördag!!!

8 kommentarer:

  1. Tack snälla för att du tänker på mig! En skit-sjukdom är det! :-(

    Vad fina de är dina barn! Jättefin bild på dem!

    SvaraRadera
  2. KLart att du är RIK!!! Jättefina barn har du Maria!!
    Håller tummarna för att cancern inte spridit sig hos din väninna!!
    Massa kramar Malin

    SvaraRadera
  3. KLart att du är RIK!!! Jättefina barn har du Maria!!
    Håller tummarna för att cancern inte spridit sig hos din väninna!!
    Massa kramar Malin

    SvaraRadera
  4. Helt underbart fina barn du har :-) Tänker på Linda (trots att jag inte vet vem hon är) vet vad cancer kan ställa till med så jag håller verkligen mina tummar och tänker på henne och hennes familj, och hoppas att allt går bra. Kramis Magdalena

    SvaraRadera
  5. Vad FINA de är alla dina!!! Mysigt att få samla allihopa och ta ett kort.

    Ja, det ÄR vertkligen en skit sjukdom och jag hoppas på ett mirakel.

    Stor KRAM från Eva

    SvaraRadera
  6. Det finns inget mer värdefullt än ens barn :o)

    Jättefina och fin bild.

    Mina tankar är hos Linda, håller tummar och tår...
    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina barn du har, och visst är det så att man måste ta tillvara på livet och vara tacksam för det man har.

    Tänker på Linda och hoppas innerligt att cancern inte har spridit sig.

    SvaraRadera
  8. Vilken fin blogg och vilka fina barn!! ♥

    SvaraRadera