30 nov. 2009

I dag efter en hel dags arbete körde jag en runda,,,med 4 barn i bilen, till dagis, fritids, stallet, rusta, sf-bio, MEDIAMARKT, ekhagen (hämta resväskor), tågstationen, stallet igen och sen hem. Josef sov som en liten gris 1 tim och 20 min som det tog. Klockan var 16:00-17:20, han somnade nyss så sent blev det. Vad lagar man till middag efter den rundturen tro?? Jo det blev kebab och pizza från Dalviks pizzeria.

Sen har jag slagit in 48 små paket. I år får pojkarna paket-kalender för första gången. Vilket jobb! men ska bli roligt att se deras miner i morgon bitti. Hoppas Josef går med på att det är 1, bara 1, paket varje dag.


I dag är det Anders-dagen, d v s att har Anders namnsdag. Enligt den gamla boken Bondepraktikan har Anders-dagen använts för att spå vädret till jul. Om Anders braskar, det är kallt och knarrigt ute, kommer julen bli slaskig och tvärtom. I dag har det ju regnat och varit milt här i Jönköping, så då blir det väl en kall jul!?! Tror ni på detta? Jag hoppas det stämmer! Vill ha snö NU!

Tänk om det såg ut så här:



Skulle ni gilla det?

4 kommentarer:

  1. Åh då bestämmer jag mig för att tro på det... här tokregnade det i går så då hoppas vi att det stämmer. ;)

    I dag har vi i alla fall SOL och det var inte i går det. ;)

    Så skoj pojkarna ska ha det med sina paketkalendrar. Min mamma gör en sån till tjejerna vart år och de lääängtar alltid efter dem. :)

    Kram kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  2. Ja, i så fall så VILL man VERKLIGEN tro på det!! Hoppas hoppas så på en vit jul!! /Ebba

    SvaraRadera
  3. Förstår att lyckan är fullkomlig nu för killarna! Det är mysigt med en julkalender.

    Håller tummarna att ni får snö ni med *tummarhålles*

    Kramar från Eva

    SvaraRadera