18 nov. 2009

en bukett rosor...


I går var mannen och lillsonen och storhandlade på Ica MAXI. När de kom hem fick jag en bukett röda rosor av lillsonen, ja han sa att de var från pappa som hade "hittat" blommorna.

Jag blev så glad! Jag känner mig inte alls pigg och är så ledsen för min väns skull. Vet inte hur jag bäst ska stötta och pigga upp. Samtidigt vet jag av erfarenhet att människor gärna drar sig undan när man har det svårt. Att man inte vet hur man ska vara liksom och då hellre håller sig borta. Så vill inte jag göra... jag vill finnas.

Nej en varm dusch kanske piggar upp en trött själ... precis som en bukett rosor gjorde!

Amaryllis och hyacinter är med trevligt ;)

3 kommentarer:

  1. Du kanske får en Amaryllis i helgen då? hahaha

    SvaraRadera
  2. Finnas där tror jag är det viktigaste.

    Det är så lätt att dra sig tillbaka för att man inte vet vad man ska säga eller göra. Fråga om de behöver hjälp med något, baka ett par extra påsar bullar och ta med så det finns t.ex.

    SvaraRadera
  3. Sänder stykekramar till dig och din vän.

    SvaraRadera