30 sep. 2009

..... blev inte jobb.

Det blev inget jobb efter glassen i solan. Såret blödde igenom tejp-remsorna. Jag kunde inte lämna en vild liten kille i en barngrupp på 19 barn när han fortfarande blödde. Jag fick ringa jobbet :( Hade sån ångest och led verkligen med mina 2 kollegor. Min underbara kollega som är 63 år och har jobbat 40!! år som förskollärare fick troligtvis jobba över i dag ,,, igen. Så tråkigt, men jag fick verkligen tänka efter att mitt barn var viktigare än jobbet. Så svårt det är när vi "bara" är 3 st på 14 så små barn. Vissa dagar är vi 4. Då är det mycket lättare. Josefs sår blödde faktiskt ända till eftermiddagen, så 2 av remsorna hänger lite löst. Hoppas såret läker ändå!!

Josef sov middag i 3 timmar (han sover INTE middag nu längre egentligen) så han var helt slut efter detta. I morgon hoppas vi på en vanlig dag utan sjukdomar eller olyckor.

Nu ser jag på Greys! Så bra det är, tycker jag. Vad tycker ni om idol i år? Jag tycker det är väldigt många bra.

Ha en bra dag i morgon!!

Ps: I dag blev min dotters cykel-hjälm stulen utanför skolan. En gammal ful,,,, TUR den nya inte kommit än. Den skulle komma i på fredag. Den får hon hålla hårt i. Tänk att det ska va så svårt att skilja på mitt och ditt. Ds

4 kommentarer:

  1. Stackars Josef! Hoppas det slutat blöda nu. Men du ska inte ha nån ångest ang ditt jobb och din kollega, det är din son det är synd om! Olyckor inträffar ju och inte kan vi ha dåligt samvete för det! Mig vill ni ju inte ha som vikarie tyvärr! ;)

    Idol har jag ingen direkt uppfattning om, såg bara endel på uttagningen och lite igår, då tyckte jag de var rätt kassa ärligt talat. Tjejerna är bättre!

    Mitt och ditt ja, det verkar inte många kunna skilja på där jag bor och inte i övrigt i samhället heller! Tragiskt...

    Hoppas ni får en bra dag!
    Bless
    /Mia

    SvaraRadera
  2. Lilla gubben!
    Så hemskt det är när man ska behöva ha så där dåligt samvete när man är hemma. Men det har man ju ALLTID! Får ni inte ta in vikarier???

    Vad har ni beställt för hjälm? Varifrån?

    Kram kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  3. Stackars Josef, hoppas att såret läker som det ska nu.
    Visst kan det vara svårt ibland att prioritera sjuka barn framför jobbet, känner så väl igen.

    SvaraRadera
  4. Stackars Josef! Hoppas att han inte har ont nu,skickar en kram.

    SvaraRadera