23 maj 2009

Snart semester

I morse var det min tur att gå upp med Josef. Han sov mellan oss (som vanligt och vaknade inte förrän 7:30. Det är bra! Annars är det ofta 6:30. Han är på strålande humör idag :) Vi ska fortsätta röja i garaget och köra till sortergården. Ska hyra släpkärra. Men först ägg-frukost!



Vid den här tiden på året brukar jag skriva massor om vår uråldriga husvagn. Vi har två år i rad ställt upp den i början av maj och haft den uppställd till september på Gullbranna i Halmstad. I år har vi "bara" vanlig semester och jag är inte föräldraledig, så vi ska inte ställa upp den. Tyvärr! Längtar dit!!!

Men samma dag som vi går på semester åker vi med den 10 dar till Gullbranna! Tänk att det bara är 4 veckor kvar och jobba och sen har vi semester! Vi har en vecka i göteborgstrakten med husvagnen planerat också. Med Liseberg på programmet! Sen ska barnen och jag vara en vecka i Blekinge skärgård ,som förra året, när mannen börjat jobba. Jag har en vecka längre semester. Hoppas på en solig sommar!

Vad har NI för planer?

7 kommentarer:

  1. Jo, jag tror nog att Adam hade sin "dynne" (filten alltså) när vi träffades. En äcklig trasa det där! Det hjälpte till slut inte att jag tvättade den för den såg lika vidrig ut för det! ;-)

    Härligt att sommaren och semestern närmar sig! Vi är inte riktigt färdiga med våra planer ännu, men något ska vi väl hitta på. Jag är ju hemma hela sommaren så jag hoppas på fint väder!

    kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket år är husvagnen i från? 76-77?

    SvaraRadera
  3. Här är en till familj som längtar efter husvagnssemester!

    SvaraRadera
  4. Vi ser fram emot 11 dagar på västkusten, detta år på Hafsten utanför Uddevalla, annar oftast Sotenäs - helt underbart... =)
    Vår vagn är gamla Bettan: en Kabe från 84. Funkar utmärkt den oxå, man badar ju mest och sover bara gott om natten i henne....
    Längtar till havet och saltstänkta klippor...
    Kram från en husvagnsälskare =)

    SvaraRadera
  5. SEMSTER.... åh vad jag längtar!!!

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  6. www.jasmin.nettisdag, 26 maj, 2009

    Härligt Sommarfoto.
    Hoppas på att vi kan åka till Gullbranna men vi har en planerad Göteborgsresa.Kram

    SvaraRadera