29 maj 2009

Ont :(

Jag har ont i huvudet och över ögonen. Ner vid örat och i käken också. Jag gick till en så bra privatläkare i går, på nyöppnade Residenset. Fick dommen bihålsinflammation och ska äta 5 cortison-tabletter och 3 penicillin-tabletter om dagen i 10 dagar. Hoppas jag blir bättre snart! Min vän Josefin arbetar som vårdadministratör där.

För några dagar sedan hade Adams klass (F-2) vernissage de hade ställt ut allt de gjort under året. Jag gick dit med min vän Mia som har sin son Isak där.



Cider och salta pinnar blev vi bjudna på och så fick jag läsa allt som Adam skrivit och se vad han skapat under året. Att han lärt sig så mycket! Sen hade vi ett hälsobesök hos hans skolsköterska med. Han är 120 cm lång och väger 22 kg. En stolt nybliven 7-åring men inte så stor.

Isak och Adam

Här sitter Josef och Sofie i soffan och myser, väntar på middagen som jag lagar i köket. De ser Toy Story som är Josefs stora favorit film just nu. Buzz Lightyear som han kallar filmen.



Man får se upp med Josef vid matbordet. När jag vände bort blicken tog han lingon sylt själv... Halva burken!! Busunge :) Det roligaste är att han inte verkar förstå att man inte kan äta så mycket sylt.



I kväll kommer min kära bror och svägerska med sina tre barn. De stannar hela helgen. Som vi längtat!! Att få tid att umgås :)

Sen måste jag berätta att jag är KLAR!!! Klar med min 2 åriga utbildning i Grafisk Form och Kommunikation. Har kursintyget i handen nu. Så skönt!! Är jag Grafisk Formgivare och Kommunikatör nu då... Hm på mitt senaste lönerbesked stor det fortfarande förskollärare. Men det känns ändå riktigt roligt! Grattis till mig ;)

5 kommentarer:

  1. Grattis till din utbildning!! :-)

    Stackars som fått bihåleinflammation. Det gör ju så ont!! Hoppas det går över snabbt nu när du fått medicin.

    Kul att gå på vernissage. Kan tänka mig att Adam har lärt sig en massa under året.

    Ha det så bra i sommarvädret! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men har ni NÅGON sylt kvar?? Kul att du är färdig nu Grattis! kram Karin från på nr 2

    SvaraRadera
  3. STORT grattis till avslutad kurs. Du är en kämpe - En förbild, och jag är säker på att det står grafisk formgivare bakom ditt namn på visitkortet snart!!! =)

    Och du, klart grabben ska få sylt. Vi har en likadan en här. Lilla Alice kan skrika sig igenom en hel måltid om det står lingonsylt på bordet... trots att man gömmer den bakom hushållspappersrullen... =)
    Kram och ha en superbra firarhelg nu!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!! Hälrigt att vara klar!!! :-) tckar också för tipset om residenset (snor liksom med mig det av bara farten) jag har väntat i två månader nu på att få en kallelse till audionomen, kanske bättre att vända sig dit?! Hoppas du snart är bättre från bihålsinflammationen. /Ebba

    SvaraRadera
  5. GRATTIS! :)
    Härligt!

    Vilket mysigt vernissage ni fick gå på. :) De är så duktiga våra små!

    Sen hoppas jag att din värk ger sig... det lät inget vidare. Krya på dig!

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera