27 maj 2009

Blåser! och låta andra bestämma?? = NÄ

Oj, idag blåser det nästan storm här. Det är mulet och grått men ibland letar sig solen igenom molnen och ger lite hopp. Om man läser i bonde praktikan (vilket jag inte gjort med hört på radion) så blir hela augusti månads väder som idag. Hm, nej, vill inte. Hoppas verkligen det bara är gammalt skrock!! Visserligen jobbar jag hela augusti, men ändå!



Det är snart EU-val. Ni röstar väl?!? Svenskarnas deltagande är väldigt dåligt i EU-valet. Varför? Det måste bero på de FULA affischer. De har säkert en avskräckande effekt, stint stirrande ansikten som ser skumma ut, ingen vacker syn. Jag är förvånad! Jag ska rösta! Absolut! Att INTE rösta är att låta någon annan bestämma åt en. Att sitta och klaga på EU:s politik, om man inte röstat, är ren dumhet! Jag ska rösta på Ella Bohlin, KD. jag får en bra magkänsla av Ella. Hon känns rak och ärlig och vågar ta upp alkoholfrågan som jag tycker är oerhört viktig. En Ung, smart kompetent tjej bland alla "gubbar" i Bryssel. Jag tror hon kommer att gå långt!



I eftermiddags var Adam hos tandläkaren och fick sina 4 innersta tänder plastade. De permanenta som kommit. I 20 år har de plastat barnens tänder och de märker att allt fler barn fortsätter vara karies fria upp i vuxen ålder. Bra! Ingen av mina barn har lagat är och jag var 35 år när jag fick laga första gången. Fast jag hade inte plast i tänderna, men vi hade en fluortant som kom i skolan.

Minns ni fluortanten???

Tänk så svårt det var att inte börja skratta och spruta fluor över hela bänken när man skulle skölja runt mint eller citron smakande fluor i munnen i 2 minuter :)

7 kommentarer:

  1. Jag minns flourtanten mycket väl och hur läääänge jag tyckte det tog innan man fick spotta.

    Har aldrig hört talas om att få tänderna plastade???

    Självklart ska jag rösta. Redan i helgen tänkte jag :)

    Ha det bra, kram!

    SvaraRadera
  2. Fluortanten, ja vem minns inte henne? ;)

    Kramis
    M I N D I

    SvaraRadera
  3. Tack för din röst! Mvh Ella

    SvaraRadera
  4. Tack för din röst! Mvh Ella

    SvaraRadera
  5. www.jasmin.nettorsdag, 28 maj, 2009

    Visst minns man flourtanten,inget vidare kan man säga, blää. Kram

    SvaraRadera
  6. Plastade tänder? Har jag aldrig hört talas om...

    Visst minns jag flourtanten! =) Jag är själv flourtant numera. I den skola jag jobbar så floursköljer våra elever en gång/v och det är ju vi som sköter det Lärare fixar ju allt. ;)

    Kram
    AnnaSv

    SvaraRadera