15 maj 2009

Adam 7 år idag!!


För 7 år sedan var jag med om det här:

16 dagar över tiden...
...och in på förlossningen för 3:dje gången! Bestämmer att sätta i gång med en propes (läkemedel).

Fick regelbundna täta värkar vid 15:00 satte på TNS. Hade värkar var tredje minut, men inte speciellt ont. Vid ca 16:30 hade det inte hänt så mycket trots täta värkar, de tar ut propesen och skall ta hål på hinnorna.

Badar varmt underbart! 20:15 tar de hål på fosterhinnorna med skalpelektroden. Nu går det fort värkar hela tiden ,andas lustgas, helt plötsligt 7 cm öppen. Ber om bedövning. Får en pudendusblockad som verkar direkt och 15 min senare efter 3-5 krystvärkar är han född.

Endast 1 timme och 25 minuter efter de tagit hål på hinnorna. Fantastisk förlossning synd att det var min sista.


Sista?!? Adam har en lillebror med men det var definitivt "den sista"

I dag är Adam en underbart snäll, söt och pigg 7 åring :) TACK!

4 kommentarer:

  1. Vilken fin berättelse! Hoppas födelsedagen blir fin!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis till Adam :)

    SvaraRadera
  3. Ett stort Grattis till Adam som fyller år i dag. Vilken tur att jag tittade in just i dag så jag fick gratta honom. Hoppas att allt är bra.
    Jag önskar er en trevlig födelsedag och en trevlig helg.

    kramar från Siv

    SvaraRadera