17 nov. 2008

Långt akuten besök...

Jag brukar inte skriva om kiss och bajs här eftersom jag själv tycker det är lite "trist" att läsa om. Men var och en bloggar naturligtvis om vad man vill! Nu har jag tänkt länge att jag ska blogga om hur duktig min son 23 månader är på att kissa på pottan. Han vill själv sitta när vi byter blöja och ofta kommer det kiss. Kul! ser fram emot att mitt sista lilla barn så småningom ska bli blöjfritt. första steget mot självständighet...eller ja inte första för han kan redan göra mycket annat själv. Till exempel hämta korv eller vindruvor, eller vad han nu är sugen på, i kylskåpet:)

Nu hände något tråkigt och hemskt med denna lille kille igår :( När jag hade väckt honom, var stressad för vi skulle på 2-års kalas, satte jag honom på pottan, för han sa kissa pottan. Plötsligt började han skrika Aj aj och jag lyfte upp honom. När jag fick syn på snoppen höll jag på att svimma för den var lika BRED som lång. Aj aj skrek han hysteriskt och det verkade som kisset liksom fastnat.... Oj oj orolig mamma med skyhög puls försökte av lugn och trösta lille vännen. I med en ipren i rumpan. Han lugnade sig och gick med köket bredbent. Fy så ont han hade men på kalaset väntade de på tårtan som jag gjort så efter lite mat åkte vi det. Det gick bra och han var glad där men vid blöjbytena där (han bajsade 2 ggr) så såg jag att det inte var bättre. Ringde barnakuten därifrån och efter 20 minuter i kö fick jag veta att det nog var något som heter ballonit och att vi skulle åka in. De sa att de nog skulle få spola med kokasalt lösning och att det var smärtsamt så vi skulle ge en extra stor dos Alvedon. Mannen åkte in vid kl 19:00 och kom hem vid kl 23:00. Vi ska spola själva med koksalt och han ska äta penicillin i sju dagar. Stackarn har så ont och det ser inte roligt ut. Vilket inlägg ;) både kiss, bajs och andra intimiteter, det ska inte upprepas på LÄNGE, lovar :)

I dag är mannen hemma halva dagen med honom och jag ska gå kl 13 från min praktik istället för kl 15, som jag egentligen ska. Ja, jag har börjat på Radio Jönköping idag :) Sitter och går igenom deras hemsida nu. Se här!

Ha en bra måndag!

9 kommentarer:

  1. Hua, stackars lille pöjk, måste vara fruktansvärt smärtsamt.
    Hoppas han kryar på sig snabbt och slipper eländet.
    Vad studerar du till eftersom du praktiserar på radion??, är det journalist eller...

    Själv sitter jag mellan två jobb... inte roligt när man passerat medelåldern och dessutom är utsliten till hälften..., har gått så sen mars och känner att självförtroendet börjar ge vika. Men men man får väl se det som en extra erfarenhet och hoppas på det bästa.
    Kram Maritha

    SvaraRadera
  2. O stackars liten! Min Lilleman hade ballongsnopp när han var runt halvåret. Jag blev så förskräckt. Han gallskrek innan kisset. Det var trång förhud han hade, men det brukar dom inte göra något åt. Men inget kiss-strul sen dess!
    Kram på er.

    SvaraRadera
  3. tänkte på lilla J i morse, stackarn. Men jag känner en pojke so varit med om samma sak och smärtan gick snabbt över eftersom penicilinet verkar snabbt. Den pojken blev blöjfri i oc med denna pärs. Kanske blir J det också.

    Kram,

    SvaraRadera
  4. Stackars lilla killen och stackars dig. Det är alltid jätteoroligt när barnen drabbas av något som man inte vet vad det är. Hoppas att han har blivit bättre nu.
    kram mormor s

    SvaraRadera
  5. Åh, stackars liten!! Måste ju göra otroligt ont! Hoppas att det ger med sig snabbt!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Fy, stackarn! Har stött på det där problemet inom jobbet som vårdbiträde. Hoppas att han blir bra snabbt och slipper få det igen.

    SvaraRadera
  7. Men åh stackars liten!!!!!
    Hoppas att det snart är bättre!

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  8. Oj,stackars lilla kille!! Vad är det som är fel? Jag har aldrig hört talas om ballonbit, vad är det?

    Vicki

    SvaraRadera
  9. Men herregud!!
    Stackars liten!
    Måste vara jättehemskt juh!!

    massvis av kramar till er alla och hoppas att det så här i efterhand har blivit bättre!

    SvaraRadera