22 nov. 2008

Ledig Lördag! Trampet av små fötter,,,,

Oj så skönt med Ledig Lördag. När man pluggar är det alltid något arbete som hänger över en även när man är ledig. Någon uppgift som ska göras som man går och tänker på. Nu har jag gjort min första praktik vecka av många.... Inga skoluppgifter som hänger över mig och jag känner mig verkligen LEDIG. Så skönt!

Sov morgon fick jag med. Vi bestämde igår att jag får sovmorgon i dag och mannen i morgon. Kul att bli "väckt" av en liten kille som ska säga att frukosten är klar. Ägg! slänger han sig på mamma och säger med en snorig puss. Ägg! Du ska säga varsågod, säger jag då... Tack, säger han glatt! hi hi. Artig kille säger TACK jämt. Jag sov faktiskt inte mer än till ca 7:30, även om jag låg till strax före 9:00, för jag hörde trampet av Josefs små fötter hela tiden. Han sprang i hallen och i sitt rum och hade så roligt. Men det är skönt att inte behöva gå upp utan få ligga och blunda. I morn är det min tur att ta morgonpasset.

Nu har lillkillen ätit fullkornsmakaroner och korv och sover middag. Sen ska vi till Monkey Town och leka med Josefin och Alice. Ikväll är vi bortbjudna till Pernilla med familj. Vi ska få se och höra om hennes resa. Det ska blir trevligt!

I morgon fyller mina små tvillingflickor 19 år!!! Hur är det möjligt??

2 kommentarer:

  1. Hej hej!! Tack för en trevlig lekstund idag. Hoppas ni har en skön kväll...
    Du som gillar att ha party, har du sett det här märket förrut?
    http://www.wildbabies.se/
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, skönt att känna sig LEDIG! Annars är det ju som du säger att man sällan känner sig särskilt ledig när man är student. Skönt med sovmorgon också och att bli väckt av en gosig liten kille som säger att frukosten är klar! :-)

    Kom hit och testa Singstar nån dag tycker jag. Tror absolut att du skulle gilla det spelet. Jag sjunger ju hellre än bra... men du sjunger ju både gärna och bra så du vinner säkert över mig! Hihi!

    kram Linda

    SvaraRadera