10 nov. 2008

Hagel hemma,,,,,



I dag har jag varit hemma. Seg och trött, försökt göra det jag ska inför min stor uppgift i Företag och marknad som ska redovisas på onsdag. Men har sovit och sett på åttonde (sista jag har) avsnittet av lilla huset på prärien. Inte i form alls, som man borde vara efter en EGEN HELG. Att det stormar, ösregnar och haglar utanför gör mig inte piggare. Tycker synd om min dotter som vickar på förskolan idag (eftersom jag inte kunde). Hon tog nämligen INGA REGNKLÄDER med sig, fast jag sa till henne.

Underbart att vara hemma hos man och barn i alla fall och ALLA julklappar och födelsedagspresenter köpta. Jag har två barn som fyller i november och ett i december. Jag köpte en del kläder till mig själv också faktiskt. Och så: En tioårsdagbok!!! Tänk 10 år!! Oj då är jag snart 50 och barnen 29,29,22,16 och 12. Jag kanske är mormor då.... Jag ska skriva lite varje dag i tio år. Det är några få rader på varje dag bara och så antecknar man vädret. Vi får se MEN den ligger i fönstret vid min säng nu. Ska flytta den till nattduksbordet så jag ser den de 15 sekunderna innan jag somnar.
Ett tips! Åk INTE TILL ULLARED en lördag nu innan (om ni inte ska va mer än en dag) jul. Åk en vardag om du slutar tidigt. Det är öppet till kl 20:00 eller en söndag. I går var det ingen kö och bra med parkering och väldigt "tomt" för att vara på Ge-kås.

Nej ska försöka förflytta mig nu....

5 kommentarer:

  1. Så skönt att julklappar och presenter är inhandlade! Vi var i Ullared i somras och då var där ingen kö...så skönt!

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Många är trötta nu, jag hör det överallt. Jag är också trött. Men det går väl över.
    Den där almanackan har jag tittat på när vi varit på Bokmässa. Var köpte du den och priser var billigt, eller? 295 kostade den nog på mässan.
    Sköt om dej.
    Kram från Anita

    SvaraRadera
  3. Jag har varit i Ullared en enda gång! Jag som bor hyfsat nära.

    Här är vi också så gott som klara med presenter och julklappar. I dag har jag varit helt slut, så du är inte ensam om att inleda veckan med att inte vara i form. Vi kanske tar oss mot slutet!
    Kram L

    SvaraRadera
  4. Men,va skönt att alla julklappar är inhandlade!Ha en välsignad vecka.Kramar om

    SvaraRadera
  5. ...Vad skönt för dig att vara så nära "färdig"...
    Jag har 4 paket kvar till swappen och EN inhandlad julklapp..!! Av ca TJUGO..!!! dessutomTRE födelsedagar, 16,21,28 december, vem kom på att man skulle få barn vid jul...!!!

    Ha en go helg i höstrusket, kram Anne

    SvaraRadera