11 nov. 2008

GRATTIS Alice 2 år!!!

I dag fyller en underbar lite tjej 2 år, Josefs kompis och förhoppningsvis blivande tjej. He he. GRATTIS ALICE!

Vi ska dit och fika i em/kväll. Kul! Stora 2-årskalaset för de åtta 2 åringarna vi umgåtts med sen de föddes, är nästa söndag. Josef fyller sist, 12/12. De här 2 åren har verkligen sprungit iväg.

Vår Josef var på tvåårskontroll hos Tandläkaren :) Satt snällt i pappans knä och gapade stort när "tanten" skulle borta hans tänder. Sen var det tydligen 100 frågor om kostvanor och så. Lite "skäll" fick tydligen pappan för att sonen dricker juice till frukost. Vi gör det så varför ska inte sonen få ;) Han äter bara frukost hemma på helgerna. Tur hon inte nämnde coca cola för då hade han nog tydligt visat att han gillar det och kan säga cola med. Kan tillägga för moralpoliserna om det finns sådana här ;) att ingen av mina fem barn har haft hål och pappan i familjen är mycket noga med sonens tandborstning. Jag har vänner som borstar och sköter sig exemplariskt men ändå får hål så jag tror faktiskt att detta är ärftligt. Intressanta tankar en tisdag förmiddag! Allt för att slippa hålla på med uppgiften jag ska redovisa i morgon. Marknadsplan med flertalet olika budgetar...

6 kommentarer:

  1. *gillar bilden*
    hö-hö

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  2. Hi hi, skrattade gott åt bilden!! :) Den var jättekul! :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Grattis till tjejen!
    Kul bild!

    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Inne och kikar i din blogg!!

    Var det i helgen du var i Ullared?

    Vicki

    SvaraRadera
  5. Grattis från oss med till lilla Alice:) Och oooh som du verkar ha handlat i Ullared, rackarns, vill också dit, så mkt som behövs... Suck!
    Glad att du hittade så mkt bra iaf vännen!!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Jag vill passa på att tacka er som så rart gratulerat min dotter här på Mariasdagbok! Titta gärna in på Alice egen sida.
    Kram jossan

    SvaraRadera