12 nov. 2008

SOL!!!!!!!!!!!!!!!!

I dag skiner solen och det är vackert ute!! Efter flera dagars ihärdigt regnande är jag tacksam för sol!! Denna bilden är tagen i morse. Jag har varit så dålig på att fotografera nu ett tag. Insåg precis att jag inte tagit höstbilder i år och nu ligger alla vackra löv på marken. Men regn och blåst varje dag inspirerar knappast till fotografering.´Men en spegling av mig själv i en klasskompis öga var roligt att fotografera :)



Trots sol mår jag inte bra idag. I går kväll tog jag två alvedon och la mig redan vid kl 22:00. I dag är det lika segt. Fick ingen medkänsla heller och det gjorde mig sur och på apdåligt humör redan på morgonen Men några timmars programmerande i flash har fått mig på bättre tankar. Vill inte bli sjuk nu! Börjar min långa praktik på måndag. Har bara idag och i morgon kvar i skolan och snart har vi lunch ;)

I går läste jag något kul på aftonbladet. När jag var liten i slutet på sjuttiotalet så kom en NY serie som hette Dallas. Det var nytt och amerikanskt. Vi hade bara 2 kanaler då vet ni ;) Jag gillade Dallas!! Det utspelades sig på Southfork ranch. Nån som läser här som minns Lucy???? Jag som inte hade fått några former än,,, Vem ville inte se ut som hon? Detta var ju innan silikonet kom. Nån som minns? Och söta Pamela och hemsak Sue Ellen med sina "drinking-problems" Nu är Dallas-gänget tillbaka på Southfork ranch i Texas. Det har gått 30 år sedan världens största tv-såpa startade. 1991 gick den i graven. Men fansen har inte glömt JR, Sue Ellen, Bobby, Cliff Barnes och de andra. Tusentals hyllade sina idoler i helgen. He he..
– Folk är galna. De kommer från hela världen för det här, sa Larry JR Hagman under återföreningen.
Nostalgi.....


Nej nu ska jag koncentra mig på min lärare och vad han lär ut.

8 kommentarer:

  1. Usch, inget vidare att inte må bra. Vaknade själv med migrän-huvudvärk i morse och känner mig lite småseg. En krya-på-oss-kram till både dig och mig! ;-)

    Vilken häftig bild på dig i ögat! Hur gjorde du den? Photoshop?!?

    Ja visst är det härligt att solen skiner!! Fler såna här dagar tycker jag!

    kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du mår bättre. Huvudvärk är inte roligt.
    Här har vi ingen sol och har inte haft på flera dagar. Bara regn.

    Jag minns Dallas och alla som var med där. Jag följde vartenda avsnitt. Det var bara ett måste. Det var en bra serie som jag inte glömmer.

    kramar från mormor s

    SvaraRadera
  3. Hoppas nu inte du blir sjuk lagom till din praktik!

    Dallas har nog jag också sett varje avsnitt av! Gick ju inte att missa ett endaste avsnitt- tyckte det var så bra!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Hoppas du känner dig bättre!

    Ja vem minns inte Dallas. Den timmen var fredagkväll var helig när Dallas pågick.

    Vilken fin bild med dig i ögat!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Jag håller tummarna för att du ska bli bättre och orka med praktikstart.
    Vilket läckert foto med dej i ögat.
    Fick du mailet av mej igår ang pysselträffen?
    Ta hand om dej.
    Kram, Anita

    SvaraRadera
  6. Trist att du mår dåligt! Hoppas det blivit bättre!

    Visst minns jag Dallas, älskade den serien och det fick man bara inte missa..fniss..
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du mår bättre!
    Visst minns vi Dallas-såpan!
    Kramar om

    SvaraRadera
  8. KRYA PÅ DIG!!!

    Ja vem minns inte DALLAS! Det var stort!!!!! Det fanns inte så mycket annat att titta på då ju.

    Vad menar du att de är tillbaka på South Fork.... spelar de in en film eller? Berätta för nu blev jag nyfiken!!!!

    Kram kram

    SvaraRadera