28 nov. 2008

Böcker!




Som ni kanske sett har jag en bokårslista i menyn på högersidan här intill. De visar de flesta böcker jag läst år 2008. Skriver de flesta för jag har säkert glömt någon. I dag lägger jag till No LOGO av Naomi Klein och Stum sitter Guden av Anna Jansson. No Logo är en RÖD bok som handlar om varumärken och hur det blir en livsstil. "Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklambyråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader," Den skulle vi läsa i skolan men den var bättre än jag trodde fast, TUNG.

Stum sitter Guden, är av samma författare som skrivit Främmande fågel, som jag tipsat om innan. Åh, så bra hon skriver Anna Jansson. Mördaren verkar ha en koppling till Asa-tron... Detta är Anna jansson debut-deckare. Läs den!!

Bokårslistan ja... för mig är det INTE många böcker lästa i år och snart är det dags att börja på en ny. Får se om jag hinner läsa mer år 2009. Kan inte fatta vad fort det här året gått.

1 kommentar:

  1. Jag gillar med Anna Jansson? har du läst Liza Marklund??

    SvaraRadera