18 okt. 2008

Sov morgon??



I dag skulle jag få sovmorgon till sådär 8:30 eftersom mannen ändå skulle jobba. Började bra. Jag gick upp och gjorde välling och bytte blöja vid kl 7, vilket är BRA för J kan lika väl vakna kl 6. Sen smet jag ner i gästrummet och tänkte: NU sova sova sova = småbarnsföräldrars STORA dröm. Hm lite svårt att somna om. Somnade visst vid 22 igår på soffan precis som mina två mellanbarn. Men efter en stund somnade jag faktiskt. Han sova ca 15 min,,,,sen hörde jag två små grabbar som hade otroligt kul uppe i hallen. de spelade inne bandy och skrek mål var 5 sekund. Josef slog på plåtlådorna som står där med sin klubba. Envist blundade jag. Sov, sov, sov... Lönlöst!! MANNEN VAR I DUSCHEN OCH HÖRDE INTE VILKET VÄSEN DE SMÅ ÄLSKADE TELINGARNA FÖRDE...

Jag hämtade ner en pappershög som skulle gås igenom och min laptop och satte vid "pysselbordet" i gästrummet för att åtminstone kunna få var ifred lite *gäsp*

Nu kom mannen och sa glatt sover inte du? ;) Frukosten är klar och jag är ganska nöjd fast jag inte sovit. Skönt med stort hus i alla fall!!

Ha en härlig lördag!!!

4 kommentarer:

  1. Hahaha, nä det är inte lätt att få sovmorgon inte.

    Trevlig helg!

    Kram,
    AnnaSv

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, jag sov i lugnan ro. Jag och Sara steg upp kl 9.45 och 1 timme senare kom de andra till frukostbordet.

    Men jag minns den tiden då man jagade varje minut till att få en stund sömn.

    Så kul att gå ut!

    SvaraRadera
  3. Så typiskt män! Dom kliver in i duschen och trallar på. Vad hade en mamma gjort i omvänd sits, jo antagligen tagit med den minste i duschen och hyssjat på dom äldre för "pappa ska sova". men männen är så aningslösa =) Förlåt om jag generaliserar men min första tanke var ärligt "typiskt pappor"! Hoppas frukosten var god!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Tack för dina rader. Vad kul att du ska julkalenderswappa.
    Bamboo var ingen höjdare på att servera dagens buffé. Inte påfyllt, ofräscht och inga texter som talade om vad det var för rätter. Kanske är det bättre på kvällen.
    Bokstäverna stansar man ut med hjälp av Cuttlebugen. Kanonbra.
    Ha en skön helg.
    Kram, Anita

    SvaraRadera