10 okt. 2008

*M*U*M*S*

Räkor, tomat, vitlök och ost blir läckert gratinerat :) i vår ugn.


400 g skalade räkor (jag köpte frysta i påse)
2 tomater
1 vitlöksklyfta
4 msk tacosås
1 tsk salt
lite svartpeppar
lite vitlökspulver
ca 20 skivor stark ost

Gör så här:
Sätt ugnen på 250°. Hacka tomaterna. Skala och finhacka vitlöken. Blanda räkor, tomater, vitlök, tacosås, salt, svartpeppar och vitlökspulver. Fördela blandningen i en ugnssäker form. Strö över osten och gratinera i övre delen av ugnen ca 7 min.

Servera med vitlöksbröd och mineralvatten till. Naturligtvis kan man ha vin eller annat till också.

Nu är vi väldigt mätta. Josef fick inte va med på mammas och pappas "fest" Han hade varit middagsdejt med tjejen Alice på IKEA.Hon kom tyvärrinte med på bild för hon var och "pudrade näsan".

NU är det lördagsmorgon och J vaknade redan kl 6:00. Min tur att gå upp så bara att se glad ut *gäsp* Josef läser bok och jag dricker kaffe.


Vad ska ni göra idag??? Jag tror jag gör frukost och väcker mannen nu....

*kram*

5 kommentarer:

  1. Tidig morgon här med... *gäsp*

    Ha en trevlig helg!

    Kram,
    annaSv

    SvaraRadera
  2. Och jag som tyckte att jag gick upp tidigt! Jag och bror din är vakna medan barnen sover som stockar, kl 10.

    Vad gott med räkor!

    Ha en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hejhej!

    Vill bara tipsa om en ny kulig tävling i min blogg. Du vann inget hos mig sist tyvärr..men nu har du chansen igen :D

    Ha en finfin kväll!

    SvaraRadera
  4. Mmmm ser jättegott ut,ska nog pröva det, Kram

    SvaraRadera
  5. Tack tack... jag hade tänkt fråga dig om recept på det då jag såg att du skrev om det till listan. Sååå bra att jag hittade det här. :)

    Stor kram

    SvaraRadera