23 maj 2008

Skolavslutning och Sommarlov!


Denna blomma och minst 500 till växer på en stor buske utanför vårt hus. Nån som vet vad det är för växt???

En bild på "Örtagården" utanför skolans kapell där vår avslutning började idag.

I dag hade jag skolavslutning så nu har jag skol sommarlov. Men jag jobbar fyra veckor på mitt "vanliga" jobb som förskollärare. Sen är jag ledig 8 veckor. Lyx! Hade samtal med min huvudlärare, om året som gått, och han tycker att jag jobbar bra och gör bra saker. Han sa att jag kommer passa på en reklambyrå om ett år. Roligt! Jag vill så gärna jobba med det efter utbildningen, fast det är tryggt att jag har min förskollärartjänst kvar.

Jag sitter just nu på altanen och njuter av en kopp kaffe och solen. Härligt! På söndag kör vi till Halmstad med "pärlan", sen står hon uppställd till 15 september så vi kan åka dit när vi vill. Har för resten klippt mig idag, en rejäl bit av det "långa svarta" är borta. Ska se om nån kan ta en bild så ni får se.

Jossans goda rabarberpaj

I går eftermiddag kom Josefine med dottern Alice och lekte med mig och Josef. Så roligt! (Vi ses för sällan min vän!) Josefine hade med sig en urgod rabarber paj. Så vi åt det och barnen fick gröt :) Synd att det INTE finns rabarber i min annars överväxta trädgård. Mycket blommor, träd och allehanda ogräs hittar man, men INGA rabarber. Nån som har över? Det tas TACKSAMT emot...

I morgon åker 12-åriga dottern på turne´ till Stockholm. Det låter nått det:) Men det är hennes kör/dansgrupp JOY som ska dit upp och framföra sin musikal Psaltis på ett antal ställen. Kul!

Återkommer ikväll.......

Ps: Pärlan är vår retro husvagn från 1975 :) Ds

1 kommentar:

  1. Pärlan är så fiiin! Har ju sett foto på "henne" och en husvagn i Halmstad hade inte varit dumt alls :)

    Rabarberpaj är gott!

    Ha det trevligt på "gamla" jobbet och ett riktigt skönt sommarlov. Det förtjänar du!
    Kram L

    SvaraRadera