12 maj 2008

Sjuk!

Min minsta lilla älskling är sjuk: Magsjuk med feber,,,eller vad det nu är för något. I går morse när han vaknade var han helt "nerkräkt" sen åt och drack han knapp något på hela dagen och fick va inne. Sov mest, orkade knappt va uppe. Bättre på kvällen. Feber idag med, druckit vatten och blåbärssoppa och sen somnat om tillsammans med pappa som ska va hemma med honom idag. Storebror Adam sover med. Han kommer bli så sur när han vaknar och inser att han inte får gå på dagis idag. De har som regel att är nån magsjuk är syskon hemma. För att inte ta med smitta till dagis. Bra tycker jag! Vad har era dagis/skolor för regel vid magsjuka?

Denna tuffing fyller 6 år på torsdag:
Nu ska jag åka med heldagsredovisning på stan. Det är de i årkursen över mig som redovisar sina slutarbeten. Vi får äta lunch på stan,,,,Kanske blir det Chili Thai :)

2 kommentarer:

  1. www.jasmin.netmåndag, 12 maj, 2008

    Krya på dig-hälsning till Josef!
    Grattis i förskott till Adam!
    kramizzar från G o M/Emelie,Anna
    Johan och katttjejen(Dossan)

    SvaraRadera
  2. Stackars liten som blivit sjuk. Hoppas att det snabbt går över så att han blir frisk snart. Ett gäng krya-på-dig-kramar kommer från oss.

    På förskolan där jag jobbar måste också syskon till magsjuka barn vara hemma. Bra tycker de allra flesta, men en och annan tycker nog det är lite jobbigt att hålla de friska syskonen hemma. Men vem vill ha hem magsjuka-smitta om det kan undvikas?!

    Ja nu är det inte länge kvar innan ni har en 6-åring där hemma. GRATTIS i förskott till stora killen!! :-)

    kram Linda

    SvaraRadera