18 maj 2008

PSYKBRYT!

I går läste jag i den "trevliga tidningen" Mama om Tilde de Paula och att hon fick "psykbryt" i bland. Bra ord på hur jag känner det i dag. Psykbryt!!! Och flera gånger om. Först blev jag väckt alldeles för tidigt, stress och jäkt, trött och seg. Ena dottern skulle på ett ställe kl 10:00 och jag och pojkarna på ett annat också kl 10. Pojkarnas dagis skulle va med och sjunga i den kyrkan dagiset ligger i. Dottern "kom på" att hon skulle ha fika med och vi med GAH! Slängde ner Ballerina kex och några festis i väskan.

Sen fanns det ingen mjölk till kaffet :( HATAR när jag inte får börja dagen med kaffe och mjölk. Bad en bön att det skulle finnas på dagis fikat trots att man skulle ha fika korg med.

Funderade på att göra kaffe och ta vispgrädde i men hur gott är det på en skala,,,TUR jag inte gjorde det.....jag är nog "tjock så det räcker" tydligen.

Pojkarnas sång var UTE i duggregnet. Jag hade INTE tagit nån extra tröja under jackan så jag fräste till Adam att - nä, vi åker hem. Det gjorde vi såklart inte:)

Vid fikat som tack och lov var inne FANNS DET KAFFE OCH MJÖLK! Efter en stund kom det fram en och sa att hon hört rykten att vi skulle få en till!!! Jätteglad såg hon ut. Jag hade sån lust att säga NÄ jag är bara så HÄR TJOCK! Det var andra gången på kort tid nu som nån kläcker ur sig nått sånt. Så ledsen blir jag :( Josef är ju bara 17 månader och jag har 5 barn! Jag har tydligen sån JÄTTEMAGE att det känns
riskfritt att säga nått. Blä! Jag sa, - att det hoppas jag verkligen INTE vi ska och hon såg ut som hon ville sjunka genom golvet,,,rätt åt henne! Förtydligar en gång till, - jag ska inte ha fler barn är så nöjd med tre större flickor och två små pojkar.

Sen är det en massa annat här hemma med som jag inte ska tråka er läsare med (tvättkorg som svämmar över, smutsiga golv och liknande). Jag brukar ju försöka va positiv! I dag är det svårt. Ska gå och ta en kopp kaffe nu....NEJ, visst jag har fortfarande INGEN MJÖLK!

PSYKBRYT

6 kommentarer:

  1. Ja, visst är det smart. :)

    Hoppas att din söndag blir lite bättre under dagen :)

    SvaraRadera
  2. hej gumman!!

    Trist att höra att din dag inte varit den bästa...
    Du ser inte alls ut som om det var en till på gång och om du mot förmodan skulle höra något sådant igen tycker jag att du ska kontra med att rekomendera en utmärkt optiker...

    Massa kramar Jossan

    SvaraRadera
  3. Hehe. Tack vännen! Den var ju bra!! Speciellt med tanke på "pappans" yrke hi hi. Det ska jag säga nästa gång :) Nej inga fler barn, men jag bor ihop med en utmärkt optiker. Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Ouff, fy!!
    Låter inte som du har haft det så
    skönt som du borde ha haft...
    Och maken till fräcka människor,haha
    RÅkade ut för samma sak nyss,
    klappad på magen och lite leende.
    Fick då berätta att nej så är inte
    fallet utan ist ska vi separera...
    Folk!

    Massvis med kramar!!

    SvaraRadera
  5. Men du, hon kanske hade hört rykten och inget annat? Klantigt hur som helst, visserligen.

    Låter som en sån där dag man helst vill slippa. Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Usch då låter ju inte som nån vidare dag.
    Trist du fick höra nåt sånt, jag håller med J om att du absolut inte ser ut som det var barn på g!

    Kaffe med mjölk, ja vem klarar sig utan...inte jag!
    Tänkte be dig om namnet på de som reparerade småfelet på er husvagn. Vår gick ju inte igenom besiktn!

    Kram, Åsa

    SvaraRadera