3 maj 2008

Oj, vad förvånad jag blev!!!

Förvånad jag blev när jag fick en kommentar av min vän Susanne och sen såg detta:


Jag vann!! jag är jätteglad så klart, men förvånad. Tyckte faktiskt att det var två av de andra bloggarna som var finare än min och den andra lika bra;) Men så KUL att bli April månads blogg. Sen har jag inga som helst förhoppningar om att bli årets blogg, när jag ser vilka som vunnit januari-mars. Tänk att det är så många jag INTE vet vilka det är, som har röstat på mig: Jennie, Kristina utan blogg och flera andra med blogg som röstat. Vilka är ni? Hojta gärna till här så jag kan se vem ni är.

Sen vill jag ge MINDI, min härliga mail och blogg vän sen ca 5 år tillbaka CREDIT för att hon gjort min bloggbakgrund och upplägget på bloggen. Utan hennes hjälp hade den INTE varit så fin!! Och det är långt i från bara mig hon gjort så fint hos.Tack kära vän!

Nu är vi hemma efter två dygn i underbara Bunn. Så roligt har vi haft! Både mannen och jag och de tre barnen som varit med. Vädret har varit hyfsat torsdag och lördag men igår fredag ösregnade det hela dagen. Har lärt mig ett nytt sällskapsspel som hette Rummikubb eller nått sånt :) Vet nån var man köper det?Tänk så kul man kan ha utan TV och dator, även om jag så klart hade blogg/Internet abstinens.Tror faktiskt vi skulle ha ett bättre familjeliv utan TV. Har inte sett på TV ikväll. Mannens son och han kompis är här och de och mannen själv ockuperar TV med att se på video,,,, inspelade bangolf tävlingar Hm - say no more... (de tävlar i bangolf alla tre)

Fast jag har inte haft tid att se på TV. Direkt när vi kom hem från Bunn övade jag sång med Mia, Ammi (spelar bas) och Tobias (spelar piano). Vi ska sjunga ihop i morn. Sen lagade jag hamburgare som familjen åt. åkte sen och hämtade dottern Emma i Norrahammar där hon jobbar extra. Min duktiga tjej. Hon är för resten barnvakt i morn så jag kan sjunga. Mannen ska till Paris i fyra dagar så jag får klara mig själv. Det ska nog gå bra hehe tänka att det "bara" är 3 år sen jag bodde själv med fyra barn. Fixade jag det då så ska jag säkert göra det nu i fyra dagar. Visserligen har jag en riktigt vild liten kille till nu.

Föresten Sica (som annordnar tävlingen) ville ha svar på de här frågorna:

1. Den klassiska sportfrågan: Hur känns det att ta hem den här vinsten?

Jag är så glad och tacksam till ALLA er som röstat. Trodde verkligen INTE jag skulle vinna. När jag var med i veckans blogg kändes det ändå som jag kanske hade en chans men INTE nu. SÅ GLAD!

2. Hur laddar du upp inför Årets blogg-tävlingen?
Jag kommer fortsätta skriva som vanligt. Pladdra om allt möjligt, mest vardag och mycket foton och bilder. Min blogg har inget visst tema och är ostrukturerad, en salig blandning. Precis som jag själv hehe

3. Tror du din blogg kommer se likadan ut då som den gör nu?
Nej inte likadan. Grafiken byter jag emellanåt och det är långt till december så mitt sätt att blogga kanske förändras. Fortsätt läsa så vet du!


Nej, dags för tandborstning och gurgling med FLUX från Buzzador

Sov gott alla vänner!!

7 kommentarer:

  1. Men vad skoj att din blogg blev utsedd till månadens blogg!! GRATTIS! :-)

    Vi gör inget särskilt i morgon eftermiddag så ni får gärna komma hit då. Slå en pling innan ni åker så att vi är hemma bara (ska även vara i gamla huset lite och röja).

    kram Linda

    SvaraRadera
  2. GRATTIS Maria!!!
    Klart din blogg var helt klart värd det, den är jättefin och rolig att läsa!
    Kramis Malin

    SvaraRadera
  3. G R A T T I S !!!!
    Din blogg är en värdig vinnare, för den är mysig, vardaglig och fyld med mysiga foton på familjen!

    Kramisar

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!
    Ja, att jag röstat vet du nog redan ;)

    SvaraRadera
  5. G R A T T I S ! ! !

    Men vad go du är... ja alltid lika go och omtänksam och ger credit till MIG! Men det är ju faktiskt du som är den som skriver och det är faktiskt du som är den som är så duktig på att uppdatera så äran är din vännen. :)

    Jag hörde talas om att du fick träffa en liten nalle i dag??? ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    vad kul att du blev månadens blogg! Du uppdaterar alltid så troget och grafiken är så fin.. (avis) Nu fungerar länken som du funderade över! Jag vet hur man gör fick bara ett skrikande barn på halsen innan jag var klar men kan behöva en hel del andra tips så jag tar tacksamt emot hjälp när du har tid... Kram!

    SvaraRadera
  7. GRATTIS!!! Vad kul!! :)
    Det är du väl värd!

    Kram!

    SvaraRadera