31 maj 2008

Heree vi tackar dig...

...herre vi prisar dig, Herre vi sjunger ditt heliga namn Ja, så satt min 6-åring och sjöng för full hals i omklädningsrummet på simskolan igår... Det blir lite mycket när man går på kristet dagis :)En massa 5-7 åriga pojkar och bara PAPPOR med. Jag kände mig lite dum,,,,varför vet jag inte egentligen Bättre det än att han svär och lever. Sen sa han högt och ljudligt Mamma visst är JESUS bäst?! Hm, härliga unge men jag tänkte att det tror nog vi är fanatiska. Egentligen borde jag inte känna mig dum men det gjorde jag. he he En pappa han tittade väldigt mycket sen när Josef for runt och jag ropade - Josef hela tiden. Han tänkte nog att så klart han heter som Jesus "pappa" och Adam med. He he eller också tyckte han bara jag var otroligt snygg i mina rutiga tights :)


Nu ska vi ut i det underbara vädret i trädgården. Så härligt!! Mannen jobbar men när han kommer hem funderar jag på årets första bad... Vi kanske ska a Axamo sjön. Nån som vet om den är varm än?

Badbild från juni förra året

Ha en härlig dag alla vänner!!!

5 kommentarer:

  1. Haha, ja dessa barn :-)
    Låt han sjunga på, tids nog blir dom försiktiga! Josef är ju ett så vackert namn, ja Adam också! Vilken fräsigt skön bild med bad..... I dag skiner solen här *ûnderbart*

    SvaraRadera
  2. *fniss*
    Ja jag hade nog också blivit lite full i skratt! ;)

    Stora tjejen är på läger nu genom JUNIORERNA (kyrkan). I fjol när vi hämtade dem och det var avslutning så skulle ju barnen sjunga för oss föräldrar och de sjöng den där låten - Vem är kungen i djungeln och sedan slå sig för bröstet och ropa JESUS du vet.... Då blev vi liiiite fulla i skratt. Egentligen ska man ju inte bli det som du skriver men ändå låten kändes inte riktigt som "vi" eller hur jag ska uttrycka mig.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Den har jag sjungit mycket för barnen och då har den såklart dykt upp lite då och då och när som helst. Men det gör mig absolut ingenting :)

    SvaraRadera
  4. ja, axamo borde vara varmt, för vi badade i vättern i går (Domsand) och det var INTE för kallt! Så bada på ni!! ;)

    SvaraRadera
  5. Vi badade i Vättern igår,men det var kallt,sola lungt/kram G o M

    SvaraRadera