6 maj 2008

Första skoldagen...

Vaknade av en underbar sol redan kl 6:15 försökte somna om men det gick inte. Duschade och när jag var i badrummet kom en sömnig lite kille in med nappen och filten. Hopplöst! Han har börjat klättra ur spjälsängen redan bara 1 år och 4 månader "gammal" så nu vet vi inte var vi har honom ens på natten.

Han fick en ny brun fem myror hatt i dag och matchande orange och brun t-shirt. Här är vi på väg till dagis.Bara vi två för storebror Adam skulle till skolan idag.

Sen var det dags att följa med en lite "pirrig" Adam till skolan. Han hade också en ny orange fem myror t-shirt som han var så nöjd med. Inga spider man här inte hi hi.Så är såg han ut då:

Så här såg det ut när förskolläraren och fritidspedagogen hade en samling med de blivande och de nuvarande förskoleklass barnen. Handdockan Tyra var på besök!

Så här stor kan man känna sig när man varit på sitt första skolbesök!

Nu är klockan över fem och vi kom nyss hem och är ute:
Grabbarna har så kul med vatten och gräs i trädgården. Ser ni maskrosorna?? Gräset är snart en dm högt med. Jobbigt!

Snart ska "mamma" på föräldramöte och Mia ska va barnvakt. Det är vi som har barn som ska börja i förskoleklass som ska gå. Ska bli spännande att höra om Adams skola.

Intervjun i går gick tydligen bra :) Jag fick jobbet! En månad direkt när min termin slutar och fram till midsommar. Ska bli kul och framför allt PENGAR, samt att jag spara de föräldradagar, jag skulle tagit annars. Det kändes väldigt trevligt och bra när jag hälsade på!

4 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet :-).

    Klart man känner sig så stor när man börjar skolan. Du/ ni får berätta mer nästa gång vi träffas

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Grattis till jobbet. Härligt!
    Jag läser din blogg och ser att det är fullt upp som vanligt.
    Och ja, jag ser eran pärla varje dag. :o)
    Må så gott.
    Kram, Anita

    SvaraRadera
  3. www.jasmin.netonsdag, 07 maj, 2008

    Grattis till jobbet!/ Tänk att Adam är en skolpojke snart./Må så gott,kramizzar G o M.

    SvaraRadera
  4. Grattis till jobbet! :)
    Vad är det för jobb då? Nåt grafiskt?

    Kram!

    SvaraRadera