6 sep. 2007

Redan torsdag....

Tiden rusar! Men så är det när man har roligt. Trots att jag varit dålig några dar...huvudvärk, hängig, halsont, mensvärk och HES, så har det varit så roligt att gå upp på morgonen och gå till skolan. Vi har haft 3 dagar med FOTOTEMA. En pressfotograff (bildjournalist) har haft föreläsning för oss och sedan gett oss en fotouppgift under friluftsdagen. I går redovisade vår klass och Journalist ettorna. Vi hade valt ut våra 5 bästa bilder som skulle användas till en dagstidning som gjorde repotage om dagen. Vi skulle tänka på "ettabild", dragbild, detaljbild, händelsebild, porträttbild och miljöbild. Olika avstånd osv.... SVÅRT Jag har aldrig tänkt på hur det "ska va" i en tidning. MEN jag fick jättebra "kritik" på mina bilder och mitt bildval. Kände mig så nöjd efter. KUL!!!! Se mina bilder H Ä R

Nu sitter jag och jobbar med en powerpoint presentation och det är MINDRE kul *gäsp* Kan inte klockan bli 12 snart...ska äta lunch med mannen på "åtta glas" kyckling faijitas, GOTT. Min presentation handlar om vårt Äventyrsbad Rosenlundsbadet och den blir SÅ TRIST. Ingen inspiration alls...

Nu var kl 12 SKÖNT ;)

3 kommentarer:

  1. Det är så kul att läsa om hur bra du trivs i skolan. SKänt också att du och mannen kan unna er stunder ihop på ett annat sätt nu(antar jag) än innan.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  2. Hälsade på,, titta på dina kort på HÄR länken. Wow vad du måste ha energi till att hinna med alla barn,, Du skiner alltid, ser så pigg ut! Gillade bilden där du grillar me minstingen innaför tröjan!! :-)
    Kram o mys på er!

    SvaraRadera
  3. Super SNYGGA foton!!! Jag förstår att du blev nöjd och att du trivs med din utbildning.

    Kram Eva

    SvaraRadera