27 feb. 2007

tisdag...BVC och 3 prommenader

I dag har vi gått, gått och gått. På fm var jag ute och gick med Susanne och Felix. Vi gick en runda på Bymarken och sen ner till stan. Det är ju en bit :) Vi åt på Chili Thai, de har så god thai buffe!!!! Göran kom dit också. Sen tog vi bussen hem. Hemma så hann jag amma "lille prinsen" sen var det dags för prommenad igen. Denna gången till Familje-centralen och vår BVC sköteska Carina. Josef skulle vägas. Min lille "budda" som ökat så BRA i vikt innan hade bara gått upp 90 g på 2 veckor!! Och han har ju ätit så ofta! Måste varit den lösa magen. Nu ska jag amma båda sidorna vid varje måltid och ge ersättning på kvällen. Stor kille behöver MYCKET mat. Han vägde i alla fall 6190 g och var 62,5 cm lång. Prommenerade hem igen.

Hemma var det "full rulle" Sofie hade en kompis här och båda tonåringarna bakade OCH lagade mat *hm* Jag åkte iväg till dagis för ett utvecklingsamtal med Adams "fröken" Maria. (Emma passade Josef.) Adam är duktig!!! Det visste jag ju redan men det var roligt att höra ändå.
När jag kom hem var Josef vaken och rätt mamma-sjuk. Han åt och var sen på solskenshumör hela kvällen. Härligt när han är vaken och glad på kvällen men det blir ju INGET gjort. Är själv med barnen 3 kvällar i rad nu och det tar på krafterna att liksom inte "hinna med det man ska".

Gav Josef 100 ml ersättning vi 21:00. Han åt alltihop. Sen kom "pappa" hem och fick lägga honom. Han somnade själv i sängen med nappen och speldosan. Hoppas han sover HELA natten nu!!! Bäst jag lägger mig. GOD NATT VÄNNER!!!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Hej! Hurtig du är då!!!!?? Hur var bebisträffen idag då? Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Hur gick natten?:)
    Att få sova en hel natt utan barn som väcker en är en lyx!!
    Hahahaha

    Hoppas ni fick sussa gott!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Kul att va inne och läsa lite på din blogg igen.Va ett tag sedan jagva här eftersom jag är sjuk.Nu har jag surfat runt lite i alla fall.Va söt han är eran lillprins. Ja givetvis de stora barnen oxå!!
    Kramis MAlin

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen full fart hos er och jag förstår att du blir trött ibland.

    Hoppas ni får en fin helg!

    Kram från mej

    SvaraRadera