26 feb. 2007

SLUT ...

Helgen är slut! Snabbt det gick. I lördags sov vi ganska länge och åt en sen frukost. Sen gick mannen, bebisen och jag en prommenad. Vi stannade på Konsum och köpte potatis. Middagen bestod av Hasselbacks potatis, kyckling och Tsatsiki (hemmagjord med MYCKET vitlök). *gott* Mannens son J kom också hem till oss och åt. Roligt för Josef att få träff sin STORA storebror lite. På kvällen såg vi melodifestivalen. JA jag tyckte 2 helt rätt låtar gick vidare! Alla barn hemma denna kvällen också = trevligt och tryggt för mamma.

I söndags var vi på Fjällstugan jag, Göran, Sofie, Adam och Josef. Fikade där :) Åt en tidig middag...för att va helg i alla fall. Sen tog vi familjefoton som proffs he he. Satte kameran på stativ och ställde upp extra blixt. Emma knäppte kort och Sandra skulle få de 3 "små" barnen att le. Vi skulle ha ett bra foto på oss fem till JP. Alltså ett VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN KORT. De 4 stora syskonen är inte så intresserade av att va med så det blir jag, mannen och de 3 minsta. Josef skrattade och var glad på kortet. Sen tog Göran kort på mig och mina 5 barn. GOSH så rik och stolt jag känner mig när jag tittar på dem!!!

Detta ska va i tidningen!


Sen var vi på husvisning. NEJ vi ska INTE flytta!!! MEN det var en barndomskompis hus som jag varit så mycket i som liten... Jag blev alldeles gråtfärdig av nostalgi. Det bästa av allt är att jag tipsat mina vänner om huset och de har lagt BUD på det. Så har jag tur så köper de det och jag dår komma dit fler gånger. MEN det behöver totalrenoveras...var faktiskt i sämre skick än vårt när vi köpte det.

Klockan 16 var vi på cellgrupscafe i kyrkan. 6 stycken småbarnsfamiljer pratade och fikade tillsammans. Trevligt! Sen var det hem och kvällsmat, läsa bok och "kvällsköret".

I dag är det måndag och jag och Josef sov lite på fm båda 2. Jag är helt SLUT ja utröttad alltså. han äter och äter på nätterna igen :( Efter tuppluren hämtade vi Adam på dagis och åkte ner till babysången och barngympan. Josef gillar sångstunden på 30 minuter. Sen har han ju kompisarna där med :) Medan Adam gympade var jag inna hos pappa och drack kaffe. Emma var där så hon följde med oss sen.
Ett test kort när jag var tvungen att amma lite He he Det bjuder vi på!!!!

4 kommentarer:

  1. Oj vilken trevlig helg ni verkar haft det..
    Och superfina foton också..

    Trött ja , det förstår jag, jag är helt slut nu och fattar inte hur det ska bli när liten kommer sen. Om jag redan är helt slut innan..

    Men men det är klart det är ju bara 5 veckor kvar nu så det tar väl på krafterna, och sen att man inte sover som man ska ja då är det inte undra på..

    Hoppas i allafall att lilla Josef kommer in i andra rutiner snart så mamsen får sova hon med..

    Kramis på dig
    Camilla

    SvaraRadera
  2. En sån lycka att se fotona på er!
    Ja du är rik du:)
    Att ha så många att älska!

    Jättekul att ser er allihopa,lika fina hela familjen!:)

    Många många kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej!! *Erkänner* Har faktiskt varit in och kikat i din blogg lite då och då, utan att skriva en kommentar. *Sorry* Intressant läsning! Och mycket fina bilder! :-) Såg ju på msn att du hade en blogg... ;-) /Ebba fd granne och affare.

    SvaraRadera
  4. Hej hittade hit via nåns sida. Coolt att vara 5 barns mamma. Hur orkar du?? hahaha jag har 3 nu och jag förstår inte hur man fixar fler har fullt sjå med mina hahaha beundrar dig verkligen!

    Jättefina bilder ni tagit!!!

    Kramisar selma

    SvaraRadera