3 feb. 2007

Lördag VÅRDAG???!!!!

Lördag idag och jag har precis varit ute på en lång härlig prommenad med vagnen! Solen skiner och himlen är knallblå och det är 7 plus grader. Det kändes precis som VÅR. Härligt visst MEN jag ville gärna ha vinter och snö kvar tills sportlovet som vi har v 7 är slut. Nu är nästan all snön borta.Så här gott sover Josef i vagnen när vi prommenerar!
På förmiddagen var min pappa här en stund och drack kaffe. Han hade med sig Sande´ns goda semlor och det var inte dumt:)

Jag är med i en fototävling till nu som har temat TRÖTT. Fick "blodad tand" när jag vann den andra tävlingen. Jag hittade en ROLIG bild på Sofie som är tagen för 3 år sen när vi var i Egypten. Hon plockade till sig massor på efterättsbuffe´n och sen.....

På tal om Foto i går fick vi kameran vi väntat på! En Pentax K10 klicka på bilden så kan du läsa om den. Jag håller på och testar den lite och det är så roligt!!! Får väl visa lite här sedan. Den FÖRSTA bilden på Josef i vagnen är tagen med den NYA kameran.

I kväll är det bara jag, Emma och lille Josef hemma. Vi ska äta fläskfilelåda och se på melodifestivalen tänkte vi. MEN Mia och Patrick ville att vi skulle komma dit så vi går hem till dem och ser på TV tror jag. Här sitter den lille sötnosen och koncentrerar sig på sina leksaker som hänger över babysittern. I natt sov han inte lika bra men ändå mycket bättre än för en vecka sedan. Han åt 22:30 i går kväll och sen vaknade han 04:30 och åt nästa gång och det får jag vara nöjd med. I går åt han föresten 100 ml på flaskan för jag var "på rymmen". Jag, Mia och Emma var på SVF´s STUDENTSPEX och det höll på mellan 19:00-22:00. Så roligt att se mina "klasskompisar" spexa:) och så roligt att träffa dem. Nu måste jag snart gå och hälsa på MED JOSEF. De VILL det, även om de faktiskt blir väldigt glada av att se mig med.

*gäsp* Blev trött av att sitta här vid skärmen ska gå och ställa mig vid spisen som en duktig husmor istället *asg*

3 kommentarer:

  1. Very good article,I prepared a very good gift for you, please visit my blog, The best browser fo you in History

    SvaraRadera
  2. Hej, kameran såg jättefin ut, och vilken kanonbild på Josef, verkligen proffsig. Fina färgtoner och så!

    Den "sömniga" bilden var ju helcool den också!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Såg inne hos Ila att du undrade vad det var i "mina" krabelurer :o) (Vi var hemma hos mig)
    Recept:
    Ta 1 ägg, 3/4 dl socker och rör ihopa det. Blanda sen ner 2 dl mjöl, 1 tsk bakpulver och 3/4 dl mjölk.
    Rör ihopa allt och så grädda i plättejärnet :o)
    Min mamma gjorde alltid dem till mig till utflyker i skolan och mina barn älskar dem!!

    Så du känner Linda och Adam, brukade prata med Linda när jag var gravid med min Casper :o)
    Vilken söt liten Josef du har! *ler*

    Kram Linda!

    SvaraRadera