24 feb. 2007

en LEDIG fredag :) o lördagsfin ;)

Är jag inte LEDIG jämt!? Jag är ju mamma LEDIG! Det är ett dumt ord för man är allt annat än LEDIG när man är föräldraledig. Visserligen arbetar man INTE på jobbet men man arbetar hemma med sina barn och det tar tid....och KRAFT.

Rubriken syftar på att Göran fick extra ledigt. Han var ledig för att vara coach på golftävlingen men de från Skåne kunde inte komma för det var sånt snöoväder. Så han var hemma med oss istället. Trots att båda varit hemma och varit lediga hela dagen är dammtussarna lika många och lika stora som i går. Ingen av oss han städa. Lille prinsen har varit gnällig i dag. Ont i magen trodde vi "SKITSNACK": för han bajsade HELA tiden,,,,grönt. MEN det var BAKEN som gjorde ont för den blev illröd. Lille vännen skrek och skrek när vi tvättade :( och INTE hade vi den bästa salvan INOTYL hemma. Han har ju inte varit röd nångång innan.

I alla fall fick jag några små andningspauser utan barn med. Ingen solning och ingen simning som jag kanske tänkt mig,, men få åka till bussgods SJÄLV, gå till bankomaten SJÄLV och sen in på LINDEX själv innan G ringde och sa att Josef grät det är LYX ;) Sen var jag en snabb sväng på biblioteket på kvällen och lämnade böcker och lånade 5 st Vi föräldrar. Josef skrek när jag kom hem då med. Mammasjuk och ont i rumpan men så söt.
Men vi hade en mysig fredagskväll. Vi gjorde hamburgare och åt vid 19:30 HELA familjen hemma och Josef låg med "naken bak" på golvet och tittade på. Mysigt! (Emma tar kortet därför INTE med)

2 kommentarer:

  1. Visst ska jag hjälpa dig vännen... börja med att regga dig här:
    http://susnet.se/tjanster/

    hojta sen till så hjälper jag dig vidare. :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Hur har ni det idag? Du jobbar va? Jag ha regagr mig på sunet nu så jag tar gärna emot hjälp hur jag ska få in sån räknare som du har på 1:a sidan. Ha en härlig lördag kväll! Kram / Maria

    SvaraRadera